צפו בווידאו: ההתפתחויות בבינה מלאכותית שהבהילו את המומחים

אלה כבר לא חרדות מוגזמות – בינה מלאכותית בידיים של האקרים הופכים את המתקפות שלהם להרסניות מתמיד, ענקית המיחשוב IBM תוותר על איוש 8,000 משרות שניתן להחליף בבינה מלאכותית, וזה כנראה גם העתיד של אנשי שירות הלקוחות והמכירות שמשתמשים במערכות של "סיילספורס" שהכריזה על שילוב יכולות בינה מלאכותית במוצריה • העתיד כבר כאן וזה מפחיד לא מעט אנשים

מאז הופעת מנוע התשובות צ'אט GPT ושל מחוללי התמונות דאלי ומידג'רני – לא היו כל כך הרבה מומחים מבוהלים מקץ האנושות. בימים האחרונים קרו כמה דברים בתחום אליו שייכים השירותים הללו – בינה מלאכותית יצירתית (Generative AI) שממחישים את ההשלכות של כלים בעלי עוצמה שכאלה כשהם בידיים של האנשים הלא נכונים הגופים או בידי גופים חזקים. כמה מומחים ובכירים בתחום השמיעו אזהרות שאסור להתעלם מהן.

כבר זה כחודש ימים שישראל מותקפת בסייבר על בסיס יומיומי על ידי קבוצות האקרים שבראשן "הקבוצה הסודנית". הקבוצה הצליחה להשבית מערכות של הטכניון, הדואר ומערכות השקייה בצפון. הקבוצה התרברבה גם באחריות לנפילת החשמל בכמה מוקדים בארץ למשך זמן לא מבוטל.

איך בכך רמז שזו היתה התקפת סייבר שגרמה לנפילת החשמל. וגם אם היתה, אין לדעת האם התוקפים השתמשו או לא בבינה מלאכותית לתקיפה. אבל השבוע האיש הכי חשוב בסייבר הישראלי מנכ"ל צ'קפוינט גיל שויד אישר את מה שאומרים במערכת הביטחון כבר זמן מה – שבינה מלאכותית שמה בידיים של גורמים עוינים כלים שעד כה היו רק למדינות וכולם יכולים להיפגע, גם מערכת החשמל וגם מערכת המים, הרגישה והפגיעה. מהיכולות שלהם לגרום לנו נזק כבר אי אפשר יותר להתעלם.

השבוע גם פורסם ש-IBM החליטה לוותר על קרוב ל-8,000 משרות. 8,000 עובדים חדשים שלא יגויסו לחברה, כי בינה מלאכותית יכולה למלא את תפקידם.

אתמול (חמישי) הכריזה ענקית התוכנה הארגונית סיילספורס (Salesforce) על שילוב יכולות בינה מלאכותית גנרטיבית מתקדמות במערכות שהיא מפתחת. 150 אלף הלקוחות של סיילספורס הם בעצם חברות ענק שמעסיקות מיליונים רבים מאוד של עובדים. היכולות הללו יעניקו מנת סטרואידים גדושה ליעילות שלהם, אבל בד בבד העובדים הללו יעזרו לאמן את המכונות הללו, והן גם אלה, כמו במקרה של IBM, שגם יחליפו אותם בהדרגה בעתיד.

אז נכון, בהתחלה בינה מלאכותית תעזור לבני אדם לשרת יותר לקוחות אבל אחרי שבני האדם יעזרו למכונה להשתפר, כבר כמעט ולא יצטרכו אותם יותר. אם תשוטטו במקומות מסוימים ברשתות החברתיות תיתקלו בהרבה מאוד אנשים מבוהלים שמה שאם לתרגם את הביקורת שלהם בהקשר הזה הוא שמה שמתחיל בשירות לקוחות, ייגמר גם במתכנתים. איך אמר מישהו חכם? אחרי שלא יישארו להם עבודות, נעסיק אותם במשחקים ובסמים.

אבל האירוע שליבה השבוע את הבהלה הזו במיוחד היה העזיבה של גוגל של אחד ממומחי העל בתחום הבינה המלאכותית, ג'פרי הינטון. בראיון לניו יורק טיימז הביע ה-"סנדק" של הבינה המלאכותית חרטה על מפעל חייו והזהיר מפני המקומות אליהם עלולה להוביל אותנו הטכנולוגיה הזו בידיים הלא נכונות אם לא נדע לקחת אחריות ולרסן אותה. אין ספק שההתפתחויות בתחום הבינה המלאכותית צריכות לעלות על סדר היום הציבורי כפי שנושא הפצת הנשק הגרעיני היה על סדר היום לאחר מלחמת העולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...