"אבן דרך משמעותית": לווין ישראלי נוסף שוגר לחלל

RUNNER-1 שוגר בהצלחה לפנות בוקר על גבי פאלקון 9 של חברת SpaceX • הוא מצטרף ללוויין EROS-C3 ששוגר לפני כחצי שנה ויספק שירותים לממשלת צ'ילה במסגרת תוכנית החלל הלאומית של המדינה

לווין RUNNER-1. צילום: באדיבות חברת ISI

חברת החלל ImageSat International (ISI) שבשליטת קרן פימי, שיגרה היום (שלישי) לפנות בוקר בהצלחה את לווין RUNNER-1 לחלל. הלווין שוגר על-גבי משגר פאלקון 9 של חברת SpaceX כחלק ממשימת ה-Transporter-8 מאתר השיגור בבסיס חיל החלל האמריקני ונדנברג בקליפורניה, ארה"ב.

הלוויין שוגר בהצלחה ונכנס למסלול תקין סביב כדור הארץ. הוא שוגר כחצי שנה לאחר שיגור לוויין התצפית EROS-C3 ויצטרף לקבוצת הלוויינים הישראלים שכבר נמצאים בשימוש בחלל.

RUNNER-1, שפותח במשותף על ידי ISI ויצרנית התעופה והחלל האמריקנית Terran Orbital, הוא לוויין חישה מרחוק רב-תכליתי, בעל יכולת צילום וידאו צבעוני ברזולוציה גבוהה מאוד (סאב-מטרית) מהחלל. הלוויין מצטרף לשאר הלווייניים של החברה ויספק שירותים לממשלת צ'ילה במסגרת פרויקט לפיתוח תכנית החלל הלאומית של המדינה בו זכתה ISI.

משגר הפאלקון 9 של חברת SpaceX ועליו לווינים וטכנולוגיה לחלל,

נועם סגל, מנכ"ל ISI ציין כי, "שיגור לווין ה-RUNNER-1 מסמן אבן דרך משמעותית עבור חברת ISI. זוהי תוצאה של תקופת מו"פ נרחבת שמטרתה למצב את חברת ISI כ- one-stop-shop עבור תעשיית מודיעין החלל. שיתוף הפעולה עם חברת Terran Orbital הוכיח עצמו כסינרגטי והביא את המומחיות והידע הרב של שתי החברות בפיתוח הלווין ומערכותיו כדי לשרת בצורה הטובה ביותר את צרכי תכנית החלל הלאומית של צ'ילה ודרישותיה בעתיד".

מארק בל, מייסד, יו"ר ומנכ"ל Terran Orbital ציין כי, "יכולת התגובה המהירה של הלווין תשנה את העולם. העבודה לפיתוח הלווין המהפכני הזה הייתה מרתקת ואנו מצפים להמשך העבודה עם ISI ותוכנית החלל הצ'יליאנית בעתיד".

RUNNER-1 מבוסס על פלטפורמת האווויוניקה המתקדמת של Terran Orbital ומערכת משימה אלקטרו-אופטית ייחודית שפותחה על ידי ISI. עלות ייצורו התחרותית מאפשרת שיגור כמות גדולה יותר של לוויינים ומימוש אחיזה מודיעינית עקבית מהחלל.

שיגור של פtלקון 9. ארכיון, צילום: באדיבות SpaceX

לצד מערכת בקרה קרקעית ויכולות בינה מלאכותיות מתקדמות, מערכת RUNNER מאפשרת איסוף וניתוח יעיל של מידע ונותנת מענה מהיר לתרחישים שונים, לרבות ניטור תשתיות, אסונות טבע, אירועים ביטחוניים, שינויי אקלים ועוד.

RUNNER-1 ישרת גם את ממשלת צ'ילה בתוכנית פיתוח החלל הלאומית שלה. הלוויין, שנקרא בצ'ילה FASat Delta, הוא נדבך מרכזי בחזון תוכנית החלל הלאומית של המדינה. בשנים הקרובות ישוגרו שני לוויינים נוספים מסדרת RUNNER ויימסרו לצ'ילה ( FASat Echo1 ו-FASat Echo2).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר