גרמין Venu 3: האיזון העדין שבין שעון כושר לשעון חכם

עולם השעונים התחלק עד כה לשניים - חכמים ובשביל כושר • השעון החדש של החברה האמריקנית הגיע להוכיח שאפשר לשלב בין השניים ואפילו לשמור על יופי ואלגנטיות תוך כדי • אז האם הוא מצליח להתמודד עם התחרות ומה חשבנו עליו?

Garmin Venu 3 - שעון כושר חכם, אלגנטי ונוח.. צילום: גרמין

בכל הקשור לעולם השעונים החכמים, נראה כי הצרכנים התחלקו עד כה לשניים - אלה שחיפשו ורכשו את השעונים החכמים של אפל, סמסונג ויצרניות אחרות של שעונים מבוססי אנדרואיד, ואלה שחיפשו שעוני כושר חכמים ומתקדמים. אבל מה לגבי אלו המחפשים את השילוב בין השניים?

ובכן, Venu 3 הוא שעון שהגיע להוכיח שאפשר לשלב בין שני העולמות - הלייפסטייל והכושר. אז האם הוא הצליח? יצאנו לבדוק.

מפרט

  • חיישן  GPS ,GLONASS, GALILEO
  • מסך: 1.4 אינץ' AMOLED עם זכוכית Corning® Gorilla Glass 3 ברזולוציה 454×454.
  • תמיכה בעברית: ממשק מלא בעברית
  • משקל: 47 גרם
  • חיי סוללה: עד 14 ימים במצב שעון חכם / עד 26 שעות במצב GPS

עיצוב ומסך

אחד הדברים הראשונים ששמים לב אליהם בשעון הוא המשקל שלו. Venu 3 הוא שעון קליל ביותר, שיושב בנוחות מרבית על פרק כף היד. המשקל הקל שלו הוא יתרון במיוחד כשעושים כושר או בעת שינה – בשני המצבים, השעון כמעט ולא הורגש על היד והיה נוח מאוד.

השעון מגיע בקוטר 45 מ"מ, די גדול עבור שעון חכם, אבל בזכות גוף פלסטיק ותצוגת AMOLED, הוא לא כבד, עבה או מסורבל כמו שעונים אחרים עם צגי OLED. מבחינת בהירות – מדובר במסך בהיר וחד, עם רזולוציה של  454×454. גם באמצע יום שמשי ביותר, לא הייתה לנו בעיה לראות את הצג או את הנתונים בו. התרשמנו.

מבחינת עיצוב חיצוני, אהבנו את ה"ניקיון" והפשטות האלגנטית של השעון, שכוללת סה"כ 3 כפתורים חיצוניים. אנחנו קיבלנו את הגרסה בצבע הלבן, שמגיעה עם טבעת כסופה דקה סביב המסך ומעניקה לשעון מראה קלאסי ונעים. מדובר בשעון ספורט שיוכל בקלות להשתלב עם לבוש משרדי, שמלה או חליפה.

Garmin Venu 3 - עיצוב אלגנטי וקליל, צילום: דניאלה גינזבורג

תכונות וממשק

נתחיל מלציין שלעומת שאר הסדרות של גרמין, סדרת ה-Venu היא הסדרה היחידה שכוללת מיקרופון ורמקול המאפשרים לקבל שיחות לשעון (אם הסמארטפון נמצא בטווח), להשמיע מוזיקה ללא אוזניות וגם לעבוד עם פקודות קוליות.

יחד עם זאת, לשעון אין eSim, מה שאומר שהפונקציה של קבלת שיחות רלוונטית רק אם הסמארטפון נמצא עליכם (שלא כמו השעון של אפל למשל, שיכול לתפקד כ"מיני סמארטפון" בפני עצמו).

כיאה לשעון גרמין, ה-Venu 3 מכיל הרבה אפשרויות לשמירה על בריאות ואורח חיים בריא, כמו חיישן דופק מובנה, מדידת חמצן בדם, רמת אנרגיה בגוף, דיווח על איכות השינה, זמן התאוששות, מד צעדים ואפילו מצב כיסא גלגלים שמודד דחיפות במקום צעדים. אהבנו במיוחד את מד ה"אנרגיה" שידע להגיד לנו מה מצב ה"סוללה" של הגוף שלנו. או במילים אחרות – כמה כוח נשאר לנו במהלך היום.

Garmin Venu 3 - מסך גדול, בהיר וחד מאוד., צילום: דניאלה גינזבורג

מבחינת תמיכה וניהול אימוני כושר, ב-Venu 3 תמצאו תמיכה כמעט בכל אימון שיכול לעלות לכם לראש – החל מריצה ושחיה ועד גולף. אנחנו התרשמנו מאוד לטובה מההיצע ואהבנו את תוכניות האימון שהאפליקציה הציעה לנו, שמתאימות לכל הרמות ויודעות לקחת מדדים באופן מדויק להפליא.

השעון מציע כמובן גם מגוון פיצ'רים של שעון חכם רגיל כמו חיבור אוזניות בבלוטות', האזנה למוזיקה ללא צורך בסמארטפון, GPS מובנה, פנס, קבלת התראות ישירות לשעון ועוד. בעיקרון השעון אמור לתמוך גם באפשרות של תשלום אלחוטי דרך Garmin Pay, אבל אנחנו לא הצלחנו להתחבר אליו.

פחות התחברנו לממשק של השעון. לאחר שנים של שימוש בשעון של סמסונג ולאחר מכן בשעון של אפל, הממשק של Venu 3 מרגיש מיושן מעט ולא הכי אינטואיטיבי, מה גם שקל להתבלבל בין הכפתורים החיצוניים, שכל אחד מוביל למקום אחר. גם המעבר בין התפריטים השונים הרגיש מסורבל ולא נוח. מאכזב.

Garmin Venu 3 - בזכות שימוש בפלסטיק, השעון קל מאוד, צילום: דניאלה גינזבורג

אפליקציה

ניתן להתחבר לשעון עם אפליקציית Garmin Connect של גרמין ולנהל דרכה מעקב אחר המדדים שלכם לאורך כל היום והלילה. מבחינת הממשק, האפליקציה נראית טוב ומציעה הרבה, אבל היא הרגישה לנו לא מספיק איטואיטיבית או נוחה.

בשביל להתקין אפליקציות חיצוניות (אלה שגרמין מאפשרת) ולשנות "סקינים" לשעון, צריך להוריד אפליקציה נוספת בשם Connect IQ. מסורבל מעט, אבל מצד שני אולי עדיף שהאפליקציות מופרדות ושיש אפליקציה אחת בשביל כושר ומדדים ושנייה בשביל כל השאר. 

עניין שלילי נוסף מבחינתנו היא העובדה שהשעון לא ממש מוצלח בכל הנוגע לתמיכה באפליקציות צד שלישי. שלא כמו השעון של אפל או סמסונג או אחרים המבוססים על אנדרואיד, עיקר השימוש ב-Venu 3 הוא דרך האפליקציות של גרמין עצמה. זאת תכונה שחשוב לקחת בחשבון כשאתם שוקלים איזה שעון לקנות.

האפליקציה של גרמין טובה, אבל לא מספיק אינטואיטיבית., צילום: צילום מסך

חיי סוללה

אחד היתרונות הגדולים והבולטים של שעוני גרמין היא ללא ספק הסוללה שלהם. לעומת אפל ווטץ' אולטרה 2, שיכול לפי אפל להגיע למקסימום של 36 שעות חיי סוללה בשימוש רגיל ועד 72 שעות במצב צריכת חשמל נמוכה, יכול Venu 3 להחזיק עד שבועיים (!) ללא הטענה.

מהבחינה הזאת, השעון עמד בכל הציפיות שלנו ובשלב מסוים אפילו שכחנו שצריך להטעין אותו. עבור אלו מכם ששונאים להתעסק עם הצורך בלהטעין עוד מכשיר – Venu 3 הוא אופציה נהדרת של ממש.

Garmin Venu 3 בעיצוב שחור., צילום: גרמין

מסקנות

כדי להגיע למסקנה האם השעון מוצלח או לא, צריך להסתכל עליו מזוויות שונות. אם אתם חובבי כושר שבעיקר רוצים להקפיד על אורח חיים בריא ולעקוב אחר המדדים שלכם ביעילות ונוחות – Venu 3 לא רק שיספק את הצרכים שלכם, אלא גם ייתן לכם תוספת של פיצ'רים שקיימים בשעון חכם רגיל, משהו שלא קיים בסדרות אחרות של גרמין.

אבל, אם אתם מחפשים קודם כל שעון חכם בסגנון של שעונים אחרים הקיימים בשוק, ומבחינתכם פיצ'רים של כושר הם רק תוספות נחמדות – אתם עלולים להתאכזב. בסופו של דבר השעון הזה הוא קודם כל שעון כושר, ורק אחר כך הוא שעון "לייפסטייל" חכם, וכך גם צריך להסתכל עליו.

מחיר: החל מ-1,999 ש"ח | להשיג אצל היבואן רונלייט והמשווקים הרשמיים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר