המשחק WORDLE // צילום: רויטרס

וורדל, משחק המילים שכובש את העולם, נמכר בסכום עתק ל"ניו יורק טיימס"

הניו יורק טיימס ישלב את וורדל באתר שלו במטרה להגדיל את מספר הגולשים היומיים • העיתון מסר כי נכון לעכשיו המשחק ישאר חינמי • הבעיה: צמד המילים "נכון לעכשיו"

אקזיט שאי אפשר לתאר במילים: משחק החשיבה והמילים Wordle, שהושק ברשת לפני כארבעה חודשים בלבד והפך לתופעה תרבותית חובקת עולם, נמכר לעיתון ה"ניו יורק טיימס" תמורת סכום הנאמד בשבע ספרות בדולרים.

המשחק הפשוט אך הממכר מתעדכן מדי יום באתגר חדש, הדורש מהשחקנים לנחש מילה בת חמש אותיות בשישה ניסיונות. על פיתוחו אחראי מהנדס בריטי בשם ג'וש וורדל (Wardle, שם המשחק הוא למעשה משחק מילים על שם משפחתו), שתכנת אותו כמתנה לחברתו חובבת התשבצים במהלך 2021, על מנת להפיג את השעמום שלה בתקופת הקורונה. החברה אהבה מאוד, וורדל שיתף את המשחק גם עם בני משפחה וחברים במהלך הקיץ, והם מצידם התלהבו.

באוקטובר, כאמור, הוצע המוצר להורדה חינמית ברשת, וב-1 בנובמבר היו לו 90 שחקנים בלבד. נכון להיום כבר יש למשחק מיליוני מעריצים אדוקים - מה שדרבן את הטיימס לבצע את הרכישה ולהפוך את המפתח למיליונר בעצמו.

מטה ה"ניו יורק טיימס" // צילום: איי.אף.פי,

מטרת העיתון ברורה: לשלב את וורדל באתר שלו על מנת להגדיל את מספר הגולשים היומיים (שיחזרו לאתר בכל יום בשביל האתגר החדש) - וכפועל יוצא גם את כמות המנויים. למעשה, העיתון שואף לצבור עשרה מיליון מנויים דיגיטליים משלמים עד שנת 2025, ורואה באפליקציות ובמדורי המשחקים והבישול שלו מוקדי הצמיחה העיקריים.

WORDLE. גם אתם מכורים? // צילום: איי.אף.פי,

המפתח עצמו, שהיגר לניו יורק ב-2008 ועובד כיום בחברת רדיט (Reddit), מסר כי "משחקי המילים של ה'ניו יורק טיימס' השפיעו מאוד על הפיתוח של וורדל, כך שהמהלך הזה מרגיש לי טבעי מאוד". על ההצלחה המסחררת הוא אמר: "מדובר בעניין של להיות במקום הנכון בזמן הנכון, וגם בלא מעט מזל. הרקע שלי הוא בכלל באמנות, אבל אני נהנה לפתח מוצרים מעניינים".

החדשות הטובות: ב"ניו יורק טיימס" מבטיחים "שנכון לעכשיו, וורדל יישאר משחק חינמי למשתמשים חדשים וקיימים". החדשות הרעות: צמד המילים "נכון לעכשיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...