סטודנטים מהמחלקה לעיצוב ופיתוח משחקים במכללת תילתן לעיצוב ולתקשורת חזותית פיתחו במהלך לימודיהם משחק מחשב חדש בשם "Once a Pawn a King" - משחק אסטרטגיה חדשני שמשלב בין מבנה השחמט הקלאסי לבין טכנולוגיה המשנה את החוקים בכל סיבוב מחדש.
המשחק, שפותח על ידי קבוצת Perrenormal מסטודיו Clover Bite ושהושק אתמול (שני) באופן רשמי, מציע חוויית משחק ייחודית שבה אין שני משחקים זהים. בכל סשן של המשחק, הלוח נבנה מחדש עם אריחים ייחודיים, הכלים מקבלים יכולות מיוחדות, והאויבים מתחדשים בדפוסי פעולה שונים.
במקום לוח סימטרי וחוקים קבועים, המאפיינים את השחמט המסורתי, השחקנים מתמודדים עם לוחות שבורים ומשתנים, כאשר כל כלי יכול לקבל שדרוגים טקטיים כמו יכולות תנועה חדשות, התקפות משופרות או כוחות שטח מיוחדים. משך משחק ממוצע נע בין 20 ל-40 דקות, תלוי בקצב התקדמות השחקן.
המשחק מתבסס על מנוע Unity המתקדם, ומשלב מערכת בינה מלאכותית שמסתגלת לאסטרטגיות השחקן במהלך המשחק. זה מוסיף ממד של הפתעה ומאתגר את השחקנים להתאים את הטקטיקות שלהם בכל רגע.
הפרויקט החל כרעיון מאולתר באמצע שיעור ב"יום הפיצ'ים השנתי" של המחלקה - אירוע שבו סטודנטים מציגים רעיונות בפני שופטים. לאחר שזכו באישור הממונים, השקיעו הסטודנטים ארבעה חודשים בפיתוח ראשוני, ועוד שמונה חודשים בפיתוח מתקדם עד להחלטה על דרך ההפצה.
במהלך התהליך זכה הצוות לתמיכתו של קן לווין, אחד המפתחים הבכירים בעולם המשחקים, שהתלהב מהרעיון ומהיכולות המקצועיות של הקבוצה והחליט ללוות אותם כמנטור.
במקום לפנות למפיצי משחקים מסורתיים, בחרה הקבוצה בהפצה עצמאית דרך Steam - פלטפורמת המשחקים הדיגיטלית המובילה בעולם. ההחלטה מאפשרת לצוות לשמור על שליטה מלאה על החזון המקורי ועל חוויית המשתמש.
"זיהינו פוטנציאל יוצא דופן, שילוב בין מכניקה קלאסית לעיצוב חדשני, והחלטנו לקחת שליטה מלאה על התהליך", מסביר אופיר כץ, מנהל המחלקה לפיתוח ועיצוב משחקים ומנהל סטודיו CloverBite בתילתן. "ההפצה העצמאית מאפשרת לנו לשמור על החזון המקורי של הצוות מבלי להתפשר על בחירות עיצוביות או חוויית המשתמש".
כץ מוסיף כי הגישה מאפשרת לצוות "לבדוק גבולות, לשלב אלמנטים פחות שגרתיים, וליצור לשחקנים חוויה שמאתגרת גם את המחשבה וגם את הציפיות ממשחק אסטרטגי".
המשחק זמין לרכישה דרך פלטפורמת Steam.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
