צפתחים יצטרכו להוכיח שהם בעלי הזכויות על כל התוכן במשחקים שלהם. אילוסטרציה. צילום: iStockphoto

מלחמה אבודה? ענקית גיימינג סירבה לפרסם משחק שנוצר על ידי בינה מלאכותית

מפתח אנונימי ניסה להכניס משחק שיצר לפלטפורמת Steam הידועה • באופן מפתיע לטענתו, הוא קיבל מייל חוזר מחברת האם Valve ובו הדרישה להוכיח את בעלותו על החומרים האומנותיים במשחק, או למחוק אותו • החברה טוענת: ״אנו מקפידים על שמירה על זכויות היוצרים״

מפתח אנונימי, שניסה להכניס לפלטפורמת הגיימינג הפופולרית Steam משחק שיצר, טוען כי קיבל הודעה מחברת Valve (חברת האם של הפלטפורמה) כי החברה אינה מוכנה לקבל משחקים ממפתחים שאינם יכולים להוכיח שהם בעלי הזכויות על האומנות, המוזיקה או הטקסט שמופיעים במשחק, גם אם הם נוצרו על ידי בינה מלאכותית.

המשמעות - על כל מפתח שרוצה לפרסם משחק שפיתח באופן עצמאי, להוכיח שהוא בעל הזכויות על האלמנטים (או הנכסים) האמנותיים שהוכנסו לאלגוריתמים בהם השתמשה הבינה המלאכותית.

פלטפורמת הגיימינג Steam. צילום מסך, צילום: דניאלה גינזבורג

 

המפתח טען כי ״ניסיתי לשחרר משחק שיצרתי לפני כחודש, עם כמה אלמנטים אומנותיים בתוכו שנוצרו די בבירור על ידי בינה מלאכותית. התכנון שלי היה פשוט להעלות גרסה ראשונית של המשחק, עם 2-3 אלמנטים אומנותיים מבוססי AI, ולשפר אותם לפני שחרור הגרסה הסופית של המשחק בפועל״.

לאחר מכן לדבריו, הוא קיבל מייל מ- Steamבנוסח הבא: ״למרות שאנו שואפים לפרסם את רוב הכותרים שנשלחים אלינו, איננו יכולים לפרסם משחקים שלמפתח אין את כל זכויות היוצרים הנדרשות עבורו. מכיוון שהבעלות החוקית על האומנות במשחק, שנוצרה על ידי בינה מלאכותית, אינה ברורה, אנו לא יכולים לפרסם את המשחק שלך נכון לעכשיו, אלא אם תוכל לאשר שאתה אכן בעל הזכות על הנתונים בהם השתמשה הבינה המלאכותית כדי ליצור את הנכסים במשחק שלך״.

עוד נכתב במייל כי ״אנו ניתן לך הזדמנות אחת על מנת להסיר את כל התוכן שאין לך את הזכויות עליו מהמשחק שלך. אם לא תצליח להסיר את כל התוכן הזה, לא נוכל לפרסם את המשחק שלך בפלטפורמה שלנו״. המפתח הוסיף כי למרות שניסה לעשות בדיוק מה שהפלטפורמה ובעליה Valve ביקשו, המשחק בכל מקרה נדחה.

בהצהרה שמסרה ל- PC Gamer, טענה החברה כי הכנסה של בינה מלאכותית יכולה לפעמים להקשות על מפתחים להוכיח כי יש להם זכויות יוצרים מספיקות ליצירת נכסים אומנותיים כמו תמונות, טקסט ומוזיקה, בעיקר כי ישנה בתחום גם אי ודאות מבחינה משפטית.

כאב ראש למפתחים אילוסטרציה, צילום: iStockphoto

״אנחנו יודעים שבינה מלאכותית זו טכנולוגיה שמתפתחת כל הזמן והמטרה שלנו היא לא להרתיע אנשים מהשימוש בה. תהליך הביקורת שלנו הוא שיקוף של חוקי זכויות יוצרים ושמירה על קניינם הרוחני של אנשים. ככל החוקים והמדיניות האלו יתפתחו עם הזמן, כך גם התהליך שלנו יתפתח. נכון לעכשיו, באחריות המפתח לוודא שיש לו את הזכויות המתאימות למשחק שלו״.

נושא שילוב הבינה המלאכותית במשחקי מחשב תופס נפח הולך וגדל בתעשיית הגיימינג העולמית. לצד הפוטנציאל הגדול הגלום בשילוב של הטכנולוגיה, הולך ומפתחת דיון רציני על החשיבות שבשמירה על זכויות יוצרים והגנה על קניין רוחני של אמנים, בהם גם מדובבים החוששים כי באמצעות בינה מלאכותית עלולות חברות לנצל את קולם ולזייף אותו ובכך לגרום להם לאבד את פרנסתם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...