מארק צוקרברג עם המשקפים החכמים של מטא ורייבן. צילום: מטא

צוקרברג לא עוצר: זו השקעת הענק החדשה של מטא

החברה רכשה נתח מיעוט בשווי מיליארדים ב-EssilorLuxottica, יצרנית משקפי ריי-באן, במהלך שמעמיק את שיתוף הפעולה בפיתוח משקפיים חכמים

מטא, החברה האם של פייסבוק, רכשה נתח מיעוט בשווי של כ-3.5 מיליארד דולר בענקית המשקפיים הגדולה בעולם EssilorLuxottica SA - כך דווח אמש (שלישי) ב"בלומברג", על פי מקורות המכירים את הפרטים. העסקה מגדילה את המחויבות הפיננסית של מטא לתעשיית המשקפיים החכמים, הצומחת במהירות.

מטא רכשה מעט פחות משלושה אחוזים מ-EssilorLuxottica, יצרנית משקפי ריי-באן. ענקית הטכנולוגיה שוקלת השקעה נוספת שתגדיל את הנתח לכחמישה אחוזים לאורך זמן, הוסיפו המקורות, אם כי תוכניות אלה עדיין עשויות להשתנות.

משרדי מטא, צילום: רויטרס

העמקת שיתוף הפעולה בתחום ה-AI

ההשקעה של מטא בענקית המשקפיים מעמיקה את היחסים בין שתי החברות, ששיתפו פעולה במשך השנים האחרונות בפיתוח משקפיים חכמים המופעלים על ידי בינה מלאכותית. מטא מוכרת כיום זוג משקפי ריי-באן, שהושקו לראשונה ב-2021, עם מצלמות מובנות ועוזר AI. בחודש שעבר, היא השיקה עם EssilorLuxottica משקפיים נפרדים תחת המותג אוקלי. פרנצ'סקו מילרי, מנכ"ל EssilorLuxottica, אמר בשנה שעברה שמטא מעוניינת לרכוש נתח בחברה, אך התוכנית לא מומשה עד כה.

העסקה מתיישרת עם המחויבות של מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, לבינה מלאכותית, שהפכה לעדיפות עליונה ולהוצאה משמעותית עבור החברה. משקפיים חכמים הם חלק מרכזי מהתוכנית הזו.

בעוד מטא נאלצה היסטורית לספק את האפליקציות והשירותים שלה דרך סמארטפונים שנוצרו על ידי מתחרים, צוקרברג מאמין כי משקפיים מציעים למטא הזדמנות לבנות חומרה משלה ולשלוט בהפצה שלה. ההסדר מעניק למטא את היתרון של ידע ייצור מפורט יותר ורשתות הפצה גלובליות, שהן יסודיות להפיכת המשקפיים החכמים שלה למוצרי שוק המוני.

עבור EssilorLuxottica, העסקה מספקת נוכחות עמוקה יותר בעולם הטכנולוגיה, מה שיהיה מועיל אם ההימורים העתידניים של מטא ישתלמו. האחרונה מהמרת גם על הרעיון שאנשים בעתיד יעבדו וישחקו כשהם חובשים אוזניות או משקפיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...