זוחלים אל הטבע: 68 צבים טופלו בספארי
הצבים, שהוחזקו בבתים בניגוד לחוק, נאספו במסגרת מבצע של רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע • רובם סבלו מבעיות כמו "רככת השריון" וצינון
,עודכן
מבתים פרטיים - לטיפול בספארי: 68צבי יםוצבי יבשה מצויים עשו את המסלול הזה במסגרת מבצע מיוחד של רשות הטבע והגנים (רט"ג) והחברה להגנת הטבע.
שני הארגונים ביקשו ממחזיקי הצבים בבתים להביאם לפארק מיוחד, שהוקם בעמק הצבאים בירושלים כדי לאפשר את השבת הצבים לטבע. 68 צבים נאספו בסך הכל והובאו לבית החולים בסיוע הרט"ג.
אצל רוב הצבים נמצאו בעיות שונות - המרכזיות שבהן רככת השריון, צינון, הפרשות מהעיניים ומחלות נשימה. לאחר שנבדקו ואושפזו הם קיבלו נוזלים, אנטיביוטיקה, ויטמינים, חימום באמצעות מנורות אולטרה-סגולות לחיזוק השריון ואינהלציות לצבים שסובלים מקשיי נשימה. בימים חמימים, כשהשמש זורחת, הם יוצאים מחדרי האשפוז ונהנים מ"אמבטיית שמש".
לאחר הטיפול הצבים הבריאים יותר שוחררו לטבע, ואילו הפגועים יותר הושארו להמשך הטיפול.

צב היבשהמצוי בסכנת הכחדה והחזקתו בבית מהווה עבירה על החוק. צבים הגדלים בבית אינם מקבלים מזון המתאים לגופם, ומכיוון שאינם נחשפים לאור השמש, נוטים לפתח "רככת שריון", שעלולה לגרום למותם.
בספארי ברמת גן סיפרו ל"ישראל היום": "הלוואי שאלו הצבים האחרונים שיגיעו אלינו עם פגיעות מסוג זה כתוצאה מגידול בבתים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו