זה ג'וניור זה? התקווה הגדולה של ריאל מדריד

אחרי שתי עונות של ציפיות בבאלנקוס - ויניסיוס ג'וניור סוף־סוף התפוצץ • עם פתיחה אדירה בליגה הספרדית, שכללה ארבעה שערים בארבעה משחקים, הברזילאי פוגש הערב את אינטר בליגת האלופות

ויניסיוס ג'וניור, צילום: EPA

כשחאבייר טבאס, נשיא הליגה הספרדית, אמר שהוא לא מוטרד מהעזיבות של לאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו וניימאר "כי יש לנו שחקנים צעירים כמו ויניסיוס", זה נשמע במקרה הטוב כמו בדיחה לא מוצלחת.

הברזילאי של ריאל מדריד אולי עונה להגדרה "צעיר" אחרי שחגג ביולי 21, אבל שלוש העונות הראשונות שלו בספרד לא ממש סיפקו איזושהי הוכחה שמדובר בכזה שיכול לדגדג את הנעליים של העוזבים. ויניסיוס קוטלג ככישרון שאינו מסוגל לממש את הפוטנציאל שלו, כמו יהלום בלתי ניתן לליטוש, ולכן הבחירה של טבאס בו כדוגמה לעתיד הוורוד של הליגה נראתה הזויה ומנותקת. אלא שעכשיו, יש בה פתאום היגיון.

ארבעה מחזורים לתוך העונה, ולברזילאי של ריאל יש כבר ארבעה שערי ליגה. בעונה שעברה כבש שלושה ב־35 משחקים, בזאת שלפניה שלושה ב־29, והנה פתאום - 4 מ־4. ויניסיוס לא רק כובש יותר ונראה חד וקר רוח מול השער, הוא הרבה יותר מעורב התקפית מכפי שהיה בעונות הקודמות. עם 2.84 איומים על השער בממוצע למשחק, הקיצוני של הבלאנקוס מדורג חמישי בליגות הגדולות באספקט הזה. לפניו שחקנים כמו רוברט לבנדובסקי וקספר דולברג, מאחוריו כוכבים כמו לאוטרו מרטינס, ארלינג הולאנד ואחרים.

כובש מול סלטה ויגו, צילום: AP,

לפי אתרי הסטטיסטיקה, הדברים של טבאס אינם מופרכים בשלב זה של העונה. ביצירת מצבים ובפעולות התקפיות נמצא ויניסיוס בכל הטבלאות לצד שמות כמו כריסטיאנו רונאלדו, סאדיו מאנה, קרים בנזמה וכוכבים נוספים. "הוא משחק ברמה גבוהה מאוד בשלב הזה של העונה", החמיא מאמנו קרלו אנצ'לוטי, "יש לו ביטחון, רוגע מול השער - והוא חייב להמשיך ככה".

כוכב נולד? חכו עם זה

מתבקש להניח שההגעה של האיטלקי במקומו של זינדין זידאן תרמה להתפוצצות של הברזילאי. מעבר לסגנון ההתקפי שמשרת את היכולות של ויניסיוס, אנצ'לוטי מאמין בו מאוד ונותן לו את הבמה ואת השקט. לקראת המשחק האחרון מול סלטה ויגו, שבו חנכה הקבוצה את הסנטיאגו ברנבאו המחודש, ויניסיוס חשש שלא ישחק מכיוון שחזר ממסע משחקים מייגע עם נבחרת ברזיל.

המאמן האיטלקי הרכיב אותו ב־11, ובתמורה קיבל את הגול שהשלים מהפך ל־2:3, בדרך לחמישייה אדירה. את הגול הזה חגג הברזילאי בריצה לקהל, כנגד כל ההנחיות, ונענש בכרטיס צהוב. "זה היה רגע מיוחד מאוד", הסביר, "העידוד של האוהדים הוא הכרחי להצלחה שלנו". בנוגע לכושרו האישי אמר: "זה תוצר של עבודה רבה ואימונים על סיומת מול השער. המאמן נותן לי ביטחון, ואני מרגיש שמותר לי להיכשל ולנסות שוב".

נכון, מוקדם לקבוע שנולד כאן כוכב חדש - רק על דפים אלו נכתבו כבר שלוש כתבות שניסו לנבא את הפריצה של ויניסיוס ונכשלו - אך נדמה שהפעם יש פה משהו אחר. אנצ'לוטי הצליח להוריד מהמשקל האדיר שרבץ על כתפיו של הברזילאי, שמצידו הצליח לתפוס מקום בצד שמאל ולשתף משם פעולה עם בנזמה ואדן הזאר.

מהרגע שהגיע, הכריז ויניסיוס שריאל היא החלום והיעד היחיד עבורו, וכעת זה נראה הדדי: "אני רוצה להיות כמו השחקנים שהיו כאן במשך שנים רבות וזכו בהרבה תארים", הכריז בראיון ל"AS". לקראת המשחק הערב מול אינטר בליגת האלופות, אמר הברזילאי: "יהיה קשה לזכות בגביע, אבל אנחנו באים עם ראש מורם ועם אמונה שאפשר לעשות זאת".

עוד הערב בצ'מפיונס: ללא זלאטן איברהימוביץ' הפצוע, מילאן תתארח באנפילד אצל ליברפול.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
איברהימוביץ. מילאן תסתדר בלעדיו? צילום: EPA,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר