מחזור הסיום של שלב הבתים במונדיאל 2026 בפתח, ויש כבר כמה נבחרות שהספיקו להבטיח העפלה, חלקן אף מהמקום הראשון, ויש כמה שאיבדו סיכוי לעלות. לקראת המחזור השלישי, המאמנים בגביע העולם צריכים לקחת עוד דבר בחשבון - סוגיית הכרטיסים הצהובים.
היכנסו למתחם המיוחד לקראת מונדיאל 2026>>
מונדיאל 2026: הסגלים המלאים של כל הנבחרות >>
מונדיאל 2026: לוח המשחקים המלא >>
ארגנטינה - אוסטריה 0:2 // כאן 11, מונדיאל 2026
לפי חוקי פיפ"א, שחקן שצובר שני כרטיסים צהובים במהלך שלב הבתים, מושעה משלב 32 האחרונות שיפתח את הנוקאאוט. על כן, כל שחקן שקיבל כרטיס צהוב אחד עד כה, יצטרך להיזהר מצהוב שני על מנת להימנע מהשעייה.
94 שחקנים נמצאים בסכנה, וחלקם בכירים במיוחד. הבולטים שבהם הם פדרי מספרד, דוגלאס סנטוס, רוג'ר איבנייז וקאסמירו מברזיל, ולאנדרו פארדס ופקונדו מדינה מארגנטינה. בצרפת וגרמניה אגב, אף שחקן לא קיבל כרטיס צהוב בשני המשחקים הראשונים.
בדומה לברזיל, גם בהולנד יש שלושה שחקנים בסכנת השעייה והם מיקי ואן דה ון, קריסנסיו סאמרוויל וממפיס דפאי. שמות בולטים בנבחרות השונות הם ברנרדו סילבה (פורטוגל), דקלן רייס (אנגליה), רומלו לוקאקו (בלגיה), רודריגו בנטנקור (אורוגוואי) ואנדי רוברטסון (סקוטלנד).
כל שחקן שיסיים את שלב הבתים עם צהוב אחד בלבד ויעלה שלב, יתחיל למעשה את הנוקאאוט עם דף חדש. בתחילת הנוקאאוט הצהובים מתאפסים, ושחקן יושעה מהמשחק הבא רק אם יספוג צהוב בשני משחקים שונים בנוקאאוט. עם זאת יש לציין כי מאזן הצהובים מתאפס בחצי הגמר, כך ששחקן לא יוכל להחמיץ את הגמר בגלל צבירת כרטיסים צהובים.

