עם מסר מפתיע: נבחרת איראן השאירה פתק מסתורי במונדיאל

אחרי המשחק מול בלגיה במונדיאל 2026, אנשי הצוות השאירו פתק בו קראו ל"שלום, כבוד וידידות בין כל האומות" • ההודעה פורסמה על ידי ההתאחדות המקומית ועל רקע הטענות לקשיים לוגיסטיים חריגים בטורניר

הפתק של נבחרת איראן. צילום: AFP

נבחרת איראן פרסמה מסר יוצא דופן של שלום, כבוד ואחווה בין עמים לאחר המשחק מול בלגיה במסגרת שלב הבתים במונדיאל 2026 בלוס אנג'לס, שהסתיים בתיקו 0:0. בסיום ההתמודדות הותירה הנבחרת פתק בכתב יד בחדר ההלבשה, בו נכתב בין היתר: "מי ייתן ושלום, כבוד וידידות ישררו בין כל האומות".

ההודעה פורסמה על ידי התאחדות הכדורגל האיראנית (FFIRI), וכללה התייחסות גם למסורת ההיסטורית של המדינה: "מאיראן העתיקה של לפני אלפי שנים ועד איראן של היום, רוח איראן נותרת חיה ויציבה. הגענו ללוס אנג'לס בגאווה, התחרינו בכבוד ונעזוב בכבוד".

בהמשך המסר הודו השחקנים והצוות לקהל האיראני: "תודה לכל איראני שהעניק את ליבו, קולו ונשמתו למען איראן לאורך 180 הדקות הללו".

הפתק של נבחרת איראן, צילום: ללא

בלגיה - איראן 0:0 // כאן 11, מונדיאל 2026

המסר החריג מגיע על רקע תקופה מתוחה סביב השתתפותה של איראן בטורניר, שכללה קשיי כניסה לארצות הברית, הגבלות תנועה ואי ודאות ביטחונית סביב הנבחרת. איראן שובצה לטורניר לצד בלגיה, ניו זילנד ומצרים, ועד כה רשמה שני משחקי תיקו. משחקה הבא ייערך מול מצרים בסיאטל.

במקביל, גורמים בטורניר ממשיכים לעקוב אחר סוגיית תנאי הנסיעה של הנבחרת, לאחר שנקבעו עבורה מגבלות חריגות המחייבות אותה להיכנס ולצאת מארה"ב בלוחות זמנים מצומצמים. בפיפ"א ובמערכת האמריקנית מתקיימים דיונים לגבי הקלות אפשריות בהגבלות, אך נכון לעכשיו הנבחרת ממשיכה להתמודד עם תנאים לוגיסטיים מורכבים במיוחד לאורך הטורניר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מאמן נבחרת איראן, אמיר גאלנואי, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר