בושה: מסר אנטי ישראלי הוצג בתחילת גמר ליגת האלופות

שני פעילים פרו פלשתינים נכנסו לגמר בין קבוצות הנשים של ברצלונה וליון והחזיקו בדגל הרשות הפלשתינית עם הכיתוב "stop genozide" • לאחר מכן, הדגל הושאר על המגרש מתחת לבאנר של אופ"א ללא התערבות מצד האבטחה

דגל הרשות הפלשתינית בגמר ליגת האלופות לנשים. צילום: אי.אף.פי

אירוע מביש בגמר ליגת האלופות לנשים, הנערך בבילבאו. לפני פתיחת המשחק בין ליון לברצלונה בסן מאמס, פעילים פרו פלשתינים עלו לדשא בנונשלנטיות והחזיקו את דגל הרשות הפלשתינית עם הכיתוב "stop genozide". הכתב, ככל הנראה אמור להיות שילוב של אנגלית ובאסקית ולהוות פעולת הזדהות של המארחת עם הפלשתינים.

לאחר מספר שניות, השניים עזבו את כר הדשא מיוזמתם והשאירו את השלט על הדשא, מתחת לבאנר של אופ"א. הדגל הושאר שם עד לסיום לחיצות הידיים בין השחקניות ולאחר מכן הורד מהדשא, כאשר אף איש אבטחה לא טרח לגשת לשם לפני כן ולהוריד מהמגרש את הפעילים, או את הדגל עצמו. 

דגל הרשות הפלשתינית בגמר ליגת האלופות לנשים, צילום: אי.אף.פי

כפי הנראה, אותם פעילים שעלו לדשא היו בעלי אקרדיטציה מתאימה לכך במהלך שתוכנן מראש. לא ברור האם אופ"א הייתה חלק מהמהלך, אבל עדיין לא יצאה הבהרה או הודעה רשמית המגנה את המקרה.

הגמר מתקיים בבילבאו, מקום שידוע בספרד כתומך פלשתין, גם כחלק מהמאבק של חבל הבאסקי לעצמאות ולהבדלה מהעם הספרדי. גם בליון וגם בברצלונה היו לא פעם הפגנות פרו פלשתיניות מאז פתיחת מלחמת חרבות ברזל וספרד אף הודיעה על כך שתכיר במדינה פלשתינית החל מה-28.5, יחד עם נורבגיה ואירלנד. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הדגל על הדשא בזמן ההמנון, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר