שחקני אטאלנטה בשריקת הסיום. צילום: AP

היסטוריה: אטאלנטה זכתה בליגה האירופית, הפסד ראשון העונה ללברקוזן

אחרי ששברה שיא אירופי בן 59 שנים וזכתה באליפות גרמניה בלי הפסד, החבורה של צ'אבי אלונסו הובסה 3:0 בגמר בדבלין • אדמולה לוקמן הניגרי כיכב עם שלושער אדיר (12, 26, 75)

לברקוזן סחטה השנה אין ספור סופרלטיבים זאת לאחר שרשמה את העונה הגדולה בתולדותיה. צ'אבי אלונסו ושחקניו זכו באליפות גרמניה בלי הפסד אחד, דבר שלא קרה לפני כן בבונדסליגה ובנוסף שברו שיא אירופי בן 59 שנה כאשר השלימו ריצה של 49 משחקים ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות.

נדמה היה שגם הערב (רביעי) בגמר הליגה האירופית הם ימשיכו את הרצף אבל לצערם הם הופתעו בגדול מול אטאלנטה במשחק שנערך בדבלין בדרך לתבוסה 3:0. כבר בדקה ה-12 אטאלנטה עלתה ליתרון לאחר שהניגרי אדמולה לוקמן הרים קרן שהגנת לברקוזן הסתדרה איתה, טון קופמיינרס השתלט על הכדור החוזר ומסר לדוידה זפאקוסטה שהוציא רוחב ללוקמן שמתוך הרחבה מצא את הרשת.

בדקה ה-26 אטאלנטה הכפילה את היתרון לאחר שלוקמן רשם מבצע אישי אדיר במהלכו השחיל לגרניט ג'אקה בין הרגליים ואחרי שעבר אותו ירה לפינה הרחוקה מכ-17 מטר. הגרמנים שהשיגו העונה לא מעט שערי שוויון וניצחון בדקות הסיום הפעם לא הצליחו למצוא את הדרך לשער של האיטלקים, שהעלו ליתרון גדול עוד יותר כשלוקמן השלים עוד מהלך אדיר וסיים התקפה מתפרצת עם כדור לחיבורים.

שחקני לברקוזן מיואשים. הלם בצד הגרמני, צילום: רויטרס
שחקני לברקוזן בהלם, צילום: רויטרס
אוהדי אטאלנטה בטירוף, צילום: רויטרס
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מדובר בתואר השני בלבד בתולדות האיטלקים כשהתואר הראשון הושג לפני 61 שנה, כש"לה דאה" ניצחה בגמר הגביע האיטלקי את טורינו 1:3, עם שלושער של אנג'לו דומנגיני. אותו דומנגיני (היום בן 82) שיחק מול ישראל במונדיאל 1970 במקסיקו והיום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו