אחרי שכמעט פשטה רגל: ההתאוששות המופלאה של אינטר בדרך לאליפות

הנראזורי סבלו מהתנהלות פזרנית שסיכנה אותם כלכלית והם נאלצו למכור כוכבים, אך אז השתנה גורלם וכעת הם שוב אלופי איטליה • החל מההסכם עם eBay ועד לשחקן בעל הערך הגבוה ביותר שהוא גם בכיר המשתכרים: זו האלופה החדשה של ארץ המגף

אוהדי ריאל מדריד חוגגים באולד טראפורד / X

אינטר, אלופת איטליה החדשה, היא הקבוצה השנייה בגודלה בארץ המגף מבחינת כמות האוהדים כאשר רק יובנטוס מעליה. למרות הפופולריות הרבה, הנראזורי ידעו מכשולים כלכליים רבים במהלך השנים.

בשנת 2016 נרכשה הקבוצה על ידי חברת "סונינג" הסינית שללא מחשבה השקיעה 352 מיליון יורו במועדון, רובם על שחקני רכש, ובתוך חמש שנים עמדה בפני פשיטת רגל. בעונת 2020/21 רשמה הפסד גדול והיתה מחויבת למכור שחקנים עם חוזים גבוהים כמו רומלו לוקאקו ואשרף חכימי.

שחקני אינטר חוגגים אליפות 20, צילום: AFP

בשנת 2022 חתמה אינטר על הסכם שותפות עם eBay והפכה לשותפת המסחר האלקטרוני הגלובלית הרשמית של האיטלקים. זו הפעם הראשונה שפלטפורמת מסחר אלקטרוני אמריקנית מופיעה על מדיה של קבוצה איטלקית, כאשר שחקני הנראזורי עונדים מדבקה של eBay על השרוולים. על פי ההסכם אינטר מקבלת מדי שנה מעל 200 מיליון יורו על חסויות. עוד נודע כי בשנה שעברה רשמה הקבוצה הכנסות של 364 מיליון יורו.

השחקן המשתכר במועדון הוא הקפטן הארגנטינאי לאוטרו מרטינס שמרוויח שכר של 213 אלף יורו לשבוע ואחריו נמצא הקשר הקאן צ'להאנולו שמשתכר 212 אלף יורו לשבוע. שווי השוק הכולל של שחקני אינטר עומד על 622.35 מיליון יורו כאשר השחקן היקר ביותר הוא מרטינס שערכו הוא 110 מיליון יורו. אחריו נמצא אלסנדרו בסטוני שמוערך 70 מיליון יורו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
המשתכר הבכיר ובעל הערך הגבוה ביותר באינטר. לאוטרו מרטינס, צילום: EPA
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר