אל תשוו אותו לשום דבר שראיתם בעבר: על הפריחה של כוכב לברקוזן פלוריאן וירץ

לפני שהחלה העונה, בלברקוזן הגשימו לקשר המוכשר את החלום והעניקו לו את החולצה מספר 10 • כדי להצדיק את הקרדיט, הוא סיפק עונת שיא, הוביל את המועדון לאליפות היסטורית והערב הוא רוצה להעפיל לחצי גמר הליגה האירופית • היכרות עם התקווה הגדולה של גרמניה בעשור הקרוב

וירץ. בנסיקה אדירה. צילום: AFP

זמן קצר לפני תחילת העונה שמתברר כי הפכה לעונה היסטורית, לברקוזן פרסמה באתר הרשמי שלה הודעה בנוגע לשחקנה הצעיר פלוריאן וירץ כי הוא יחל ללבוש חולצה עם מספר אחר. "לשחקן באייר 04, פלוריאן וירץ, יש כעת מספר אחר. השחקן בן ה-20 ילבש את החולצה מספר 10 לפי בקשתו בעקבות המעבר של קרים דמירבאיי לגלאטסראיי. וירץ, שנמצא במועדון מאז 2020, תמיד רצה ללבוש את החולצה מספר 10 וכעת הוא יגשים את חלומו".

המספר הזה שנחשב למספר היסטורי בעולם הכדורגל, לא הלחיץ את וירץ אלא היה טריגר בכך שהקשר המוכשר ייתן את עונת השיא בקריירה הקצרה שלו ויוביל את קבוצת נעוריו לאליפות ראשונה בהיסטוריה. וירץ שעד כה כבש העונה 17 שערים והוסיף 14 בישולים ב-50 משחקים בכל המסגרות, הטיל העונה אימה על הגנות היריבות תוך שהוא שומר על העמדה האייקונית – פליימייקר - בחיים. לאחר שהחלים מפציעה קשה ברצועה הצולבת ב-2021, השחקן בן ה-20 האיר עם הקסם שלו את כל האצטדיונים בגרמניה עם הופעות אדירות, שנותנות גם לנבחרת המאנשאפט תקווה גדולה לקראת היורו שתארח בעוד כחודשיים, אחרי שנים קשות וחסרות יציבות.

מאז הופעת הבכורה שלו ב-2020, ולאחר שכבש את שערו הראשון דווקא מול מנואל נוייר, התברר כמובן שאחד מכלי הנשק הקטלניים ביותר של וירץ הוא הטכניקה שלו. לא טכניקה שיש לכל שחקן התקפה ממוצע, אלא טכניקה ששמורה ליחידי סגולה. כן, לליאו מסי, לדייגו מראדונה ודומיהם. יש לו נגיעה ראשונה בכדור שלא ראינו בעולם הכדורגל כבר שנים, הוא גורם למגנים שמולו לחשוב כפי שלא חשבו בעבר, ולא פעם כמובן גם לתסכול גדול.

וירץ מול צרפת במשחק הכנה בחודש שעבר, צילום: AP

וירץ ממוקם במקום ה-11 בחמש הליגות הגדולות של אירופה עבור מסירות במרחק של 5 עד 15 מטר (89 אחוזי הצלחה), הוא מפגין הבנה טקטית שמתאימה לשחקנים הרבה יותר מנוסים ממנו, משהו שהיה ברור למאמניו כבר ששיחק כדורגל בקבוצה עד גיל 17 כילד בן 14. היכולת שלו לנוע בתוך שטחים קטנים ולעבור שחקנים באחד על אחד נותנת את התחושה שמדובר בשחקן שכונות שפרץ את דרכו אל הכדורגל המקצועני. לצ'אבי אלונסו, שנראה כדבר הגדול הבא בתחום המאמנים הוא נתן פתרונות מושלמים העונה כדי לשחרר לחץ. במערך 3 הבלמים הוא תפקד כשחקן הקדמי בחוליית הקישור, אבל גם נע לא פעם לחצי המגרש של לברקוזן כדי לשחרר את שחקני הכנף האדירים – אלכס גרימלדו וג'רמי פרמיפונג שגם הם חתומים על עונה חסרת תקדים.

אם הזכרנו את מראדונה ומסי, וירץ נחשב בן היתר גם לאומן בעיטות חופשיות. אמנם הדבר הזה לא מתבטא עדיין במספרים יוצאי דופן, אבל חבריו שנמצאים איתו באימונים מדי יום, יודעים שגם באספקט הזה הוא ישתפר ככל שהשנים יעברו. "בגיל 20 פלוריאן יזכה בתואר כדורגלן העונה בגרמניה, אני לא יכול בכלל לדמיין איפה הוא יהיה בעוד חמש שנים", אמר עליו חברו אלכס גרימלדו, שאיתו התחלק העונה בבעיטות החופשיות.

וירץ עם צ'אבי אלונסו, צילום: EPA

כמו כן, מאחורי החיוך החצוף אפשר למצוא גם לוחם שלא מתבייש לעשות גם עבודת הגנה כשהוא נקרא לדגל בנושא הזה. רק טים קליינדינסט מהיידנהיים וברנרדו של בוכום התמודדו כשחקני התקפה ביותר מאבקי קרקע ממנו בבונדסליגה. הוא רושם לא מעט תיקולים ואת עבודת ההגנה שלו הוא עושה בלי לרדת לגליצ'ים מיותרים. בנוסף, במקביל ליכולת על המגרש, האישיות שלו היא כזו שתהיה נוחה לכל מאמן שיעבוד איתו. הוא שומר את רגליו על הקרקע, אהוב מאוד על ידי החברים שלו לחדר ההלבשה ובגדול? נראה שהוא לא מפסיק לחייך, כל עוד הוא על המגרש.

כמו לא מעט מספרי 10 בהיסטוריה, לווירץ יש את היכולת לשנות את המשחק או להשפיע עליו באופן מיידי, כפי שעשה בראשון האחרון במשחק האליפות של לברקוזן כאשר נכנס לשחק לאחר הפסקת המחצית והיה חתום על השלושער הראשון שלו בקריירה מול ורדר ברמן האומללה. וירץ, בדומה למאמנו צ'אבי אלונסו לא צפוי להישאר בלברקוזן מעבר לעונה הבאה. הוא כבר עכשיו מבוקש על ידי המועדונים הגדולים בעולם, שיצטרכו לשלם עליו סכום עתק של לפחות 120 מיליון אירו. מי שתציע לו להיות הפנים שלה עשור קדימה, תהיה זו שתזכה בו.

וירץ מול ווסטהאם בשבוע שעבר, צילום: Getty Images
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עד אז, הוא רוצה להשלים טרבל עם לברקוזן. אחרי האליפות, מגיע הערב הגומלין מול ווסטהאם ברבע גמר הליגה האירופית כשגם גמר הגביע הגרמני מול קייזרסלאוטרן ב-25 במאי נמצא אצלו ואצל חבריו בראש. לא משנה איך תסתיים השנה הזו, וירץ הולך להיות משהו שטרם ראינו שנים בכדורגל העולמי. אל תשוו אותו לשום דבר שראיתם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר