"זה לא עניין של כסף, הם נכשלו": הסעיף המיוחד בחוזה של ברק בכר וצוותו הישראלי

עוד לפני שחתמו בכוכב האדום, מקום שידוע בפתיל הקצר שלו כלפי מאמנים, התעקש הסוכן דודו דהאן על הוספת סעיף "NO CUT" • בעקבות זאת, הקבוצה תמשיך לשלם את שכרם בשנה וחצי הבאות • המאמן הישראלי יחזור לארץ וישהה לצד משפחתו בתקופה הקרובה

ברק בכר בכה במסיבת העיתונאים ותקף: "הכדורגל העולמי אכזב, הכל זה כסף?"

הרוחות בכוכב האדום בלגרד סוערות אחרי ההפסד אמש בדרבי לפרטיזן בלגרד (1:2). ומי שנמצאים במוקד העניינים הם צוות האימון הישראלי בראשותו של ברק בכר. בתקשורת הסרבית כבר מדברים על ברק בכר בלשון עבר, אך במקרה של פיטורים, המאמן הישראלי והצוות שלו מחזיקים בהסכם "NO CUT". המשמעות היא, שכולם יקבלו את שכרם במלואו עד סוף תקופת החוזה בעוד שנה וחצי.

לגבי בכר, מדובר על כמיליון וחצי יורו נטו, לא כולל בונוסים. עוזרו גיא צרפתי, מאמן השוערים גיא וויזינגר והמאמן המנטלי דני ענבר, מחזיקים בהסכם זהה בסכום כולל של כ-750 אלף יורו לכל התקופה. הסוכן דודו דהאן, שעשה את העסקה, התעקש לכל אורך הדרך להכניס את הסעיף שמבטיח את עתידו הכלכלי של הצוות המקצועי בדיוק בשל מצבים כמו זה שנקלעו אליו אמש. דהאן מכיר את הרזומה העשיר של הכוכב האדום בלגרד בפיטורי מאמנים, וקיבל בסופו של דבר מהבעלים את הסעיף שביקש.

עיתונאי סרבי שמסקר את הכוכב האדום, התעקש אמש כי "זה לא עניין של כסף. אין לכוכב האדום בעיה לשלם למאמנים את מה שמגיע להם, אבל הם נכשלו מבחינת המועדון". בכל מקרה, לברק בכר ולצוות שלו אין כוונה לקחת את הכסף ולשבת בבית. בכר מעוניין לחזור לאמן, גם אם לא באופן מידי. בשלב זה, לאור המלחמה, הישראלי ישוב ארצה אחרי שיסיים את ענייניו בסרביה, וישהה לצד משפחתו.

גם כך, היה לבכר קשה לשהות בארץ בתקופה כזו בעוד אשתו וילדיו נותרו במרכז הארץ וחוו לא מעט אזעקות ונפילות. באופן כללי, לכל הצוות הישראלי של הכוכב האדום היה קשה מאוד בסרביה מאז ה-7.10. בכר עצמו נשאר מחובר ובכל הזדמנות הזכיר את החטופים והנרצחים, גם כאשר ישב במסיבות העיתונאים בליגת האלופות על הבמה הגדולה באירופה. כעת, אחרי שלוש שנים מופלאות במכבי חיפה ועוד חצי שנה של ציפיות אדירות בכוכב האדום, שהסתיימו באכזבה, נראה שהמאמן הישראלי המעוטר ביותר בעשורים האחרונים, ימצא בקרוב אתגר חדש.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ברק בכר, חמשיך לקבל משכורת, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר