קיליאן אמבפה חוגג 25: מה השיג עד כה בקריירה, מאזן השערים והסאגה המעייפת שתיפתח שוב בעוד 10 ימים

אחד הכוכבים הגדולים בדור הנוכחי ויש היגידו השחקן הטוב ביותר בעולם כיום גדל בשנה נוספת • במקביל לחגיגות, בעולם שוב מנסים לברר האם הפעם יעזור אומץ ויחתום בריאל מדריד שמעוניינת בו כבר תקופה ארוכה או ששוב ייכנע לקפריזות של השייחים מקטאר

אמבפה. סוף סוף יעזוב את צרפת. צילום: EPA

מזל טוב. קיליאן אמבפה חוגג היום (רביעי) יום הולדת 25. כן, אמנם נדמה שהבחור הצרפתי המוכשר מכדרר מול עינינו כבר עשור, אבל בסה"כ הוא נכנס לחצי השני של העשור השלישי בחייו. אמבפה לדעת רבים נחשב לאחד השחקנים הגדולים שצמחו בדור האחרון בכדורגל העולמי והיורש האולטימטיבי של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו שנאבקו במשך שנים על תואר השחקן הטוב בעולם.

ההישגים של אמבפה עד כה היו מספקים כל שחקן. יש לו 6 אליפויות בצרפת, 1 עם מונאקו ועוד 5 עם פ.ס.ז'. 3 בזכיות בגביע הצרפתי, שתי זכיות בגביע הליגה הצרפתי, פעמיים בסופר קאפ הצרפתי, וכמובן שבראש הפירמידה עומדת הזכייה עם צרפת במונדיאל 2018. הוא כבש עד היום 258 שערים והוסיף 116 בישולים ב-341 משחקים בליגה הצרפתית ובנבחרת צרפת הוא כבש 46 שערים ב-73 משחקים כשהוא מדורג שלישי ברשימה אחרי אוליבייה ז'ירו ותיירי הנרי, שלז'ירו יש 10 שערים יותר ממנו וברור כי הוא ישבור את השיא הזה.

מה שמעיב מאוד על התדמית של אמבפה בשנים האחרונות היא הסאגה הבלתי נגמרת עם ריאל מדריד. הבלאנקוס כבר תקופה ארוכה מעוניינים שהשחקן יגיע אליהם, יצרו איתו ועם משפחתו קשר כבר מספר פעמים ובכל פעם שהוא היה יכול לחתום בשורות מועדון הפאר מבירת ספרד, הוא בסוף נכנע לקטארים שמחזיקים את פ.ס.ז' וחתם על חוזה חדש.

הסאגה הזו אמורה לצוץ מחדש בסוף החודש הנוכחי, כאשר מה-31.12 אמבפה שוב יוכל לנהל מו"מ עם כל קבוצה שתרצה בשירותיו אליה יוכל לעבור ללא עלות בסוף השנה, זאת לאור העובדה שהחוזה שלו בעיר האורות נגמר ביוני הקרוב. פ.ס.ז' כמובן עושה מאמצים גדולים להשאיר אותו בחוזה חדש כדי לא לאבד אותו בחינם, בזמן שבריאל כמובן ישמחו לראות אותו סוף סוף לובש את החולצה הלבנה עם הספרה 7.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מה שאולי יחזק את מעברו של אמבפה לריאל היא הדיווחים כי מערכת היחסים שלו עם לואיס אנריקה עלתה על שרטון והשחקן מאס ביחס של הספרדי אליו. הל'אקיפ טען אתמול כי "אמבפה יודע שלוקחים כל פעולה שלו ברצינות. שפת הגוף שלו ב-1:1 מול ליל הראתה שהוא לא מרוצה מתפקודו במרכז, לאחר שהוא אמר זאת ישירות בשנה שעברה. אמבפה הבהיר שהוא מאוכזב מגישת מאמנו אנריקה והרצון לא לחפש שער שיבטיח את המקום הראשון. הוא משאיר לחבריו את הרושם שהוא לא מחויב עד הסוף, אך בקבוצה מאמינים שלאחר פגרת החורף הוא יחזור לעמדתו האהובה ב-4:4:2 או בכנף ב-4:3:3".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר