למד את הלקח: השחקן טען כי ישראל מבצעת "רצח עם", המועדון הגרמני התיר את חוזהו

רק לפני שלושה שבועות מיינץ החתימה את אנואר אל גאזי ההולנדי ממוצא מרוקני • לאחר שהאשים את ישראל בהאשמות קשות בלי לגנות את הטבח שביצע החמאס ביישובי עוטף עזה, הקבוצה החליטה לזרוק אותו מהמועדון

אל גאזי. יגיע לטורקיה?. צילום: Getty Images

רק לפני שלושה שבועות מיינץ, המשחקת בליגה הגרמנית הראשונה, החתימה את החלוץ אנואר אל גאזי. ההולנדי בן ה-28 ממוצא מרוקני נחשב לילד פלא בצעירותו, כיכב באייאקס, אבל מאז לא ממש הצליח להגיע למקומות עליהם חלם כשבין היתר שיחק גם בליל, אסטון וילה, אברטון ופ.ס.וו איינדהובן.

כמו לא מעט שחקנים מהעולם הערב, גם אל גאזי לקח צד במלחמה בין ישראל חמאס והעלה פוסט ברשתות שבו כמובן את ישראל. "זו לא מלחמה. כשצד אחד מונע מים, אוכל וחשמל מהצד השני - זו לא מלחמה. כשלצד אחד יש נשק גרעיני - זו לא מלחמה. כשצד אחד ממומן במיליארדי דולרים - זו לא מלחמה. כשצד אחד משתמש בתמונות בינה מלאכותית כדי לפרסם מידע מוטעה על הצד השני - זו לא מלחמה. כשהרשתות החברתיות מצנזרות חומרים של צד אחד - זו לא מלחמה. זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".

למרות שלאחר מכן כנראה התחרט ופחד מעתידו המקצועי ומחק את הפוסט, מיינץ החליטה הערב להתיר את חוזהו ולשחרר אותו מהמועדון. בהודעה הרשמית שהוציאה נכתב: "אנואר אל גאזי שוחרר מאימונים ומשחקים בשורות מיינץ. זו תגובה להודעה ברשת החברתית שפורסמה בראשון בערב ונמחקה מאז. אל גאזי נקט עמדה בנוגע לקונפליקט במזרח התיכון, אותה המועדון לא יכול לקבל. מיינץ מכבדת שיש נקודות מבט שונות על הסכסוך המורכב במזרח התיכון שנמשך כבר עשרות שנים. עם זאת, המועדון מתרחק בבירור מתוכן הפוסט, שכן הוא אינו משקף את ערכי המועדון שלנו".

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר