לפרויקט שאפתני דרוש שוער מנוסה: מדוע קספר שמייכל בחר בניס?

במשך 11 שנים קספר שמייכל היה חלק מהותי בצמיחה האדירה של לסטר • כעת, בגיל 35 ואחרי שמיצה את אנגליה, הוא הגיע לניס כדי לעזור גם לה לעשות קפיצת מדרגה משמעותית • בחמישי הוא מגיע לבלומפילד כדי לפגוש את מכבי תל אביב

שמייכל. רצה לצאת ממתחם הנוחות, צילום: אי.פי

11 שנים שיחק קספר שמייכל בלסטר סיטי. במהלך השנים האלה הוא רשם 479 הופעות והיה שותף לעליית ליגה, לאליפות המדהימה והראשונה בתולדות המועדון ב־2016, לזכייה הראשונה אי פעם בגביע האנגלי ב־2021 וגם לזכייה במגן הקהילה. השוער הדני הפך עם השנים לאחד הסמלים הגדולים של המועדון ולשחקן מוערץ ומוערך על ידי האוהדים, הפרשנים והתקשורת.

לכן, הידיעה על כך שהחליט לעזוב את המועדון אחרי יותר מעשור התקבלה בהפתעה מסוימת. ראשית, בשל העובדה שלסטר היא הקבוצה היחידה בחמש הליגות הגדולות שלא הביאה שום רכש כולל גיבוי בין הקורות. שנית, בגלל היעד שבחר השוער הדני. לא קבוצה אחרת באנגליה, לא איטליה או ספרד. אפילו לא חוויה בארה"ב או יעד כלכלי אחר. אלא ניס, מקום חמישי בצרפת אשתקד.

"לכל דבר יש סוף", ניסה שמייכל להסביר את הסיבות שהובילו אותו לקבל את ההחלטה. בראיון ל"סקיי ספורט" הודה השוער בן ה־35 שהימים האחרונים היו עבורו רכבת הרים רגשית. את אנשי לסטר הוא מכנה "משפחה", ואין שום סיכוי שהוא יגיד מילה אחת רעה על המועדון שאליו הגיע ב־2011 כשהיה בליגת המשנה. כפי שניתן להבין, המעבר שלו לא נובע מתסכול, מסכסוך, מעניין כלכלי כזה או אחר, אלא אך ורק מהרצון האישי שלו לחוות משהו חדש.

"רציתי להמשיך להתפתח ולגדול כאדם וכשחקן ולצאת מאזור הנוחות שלי", פירט שמייכל, "רציתי לחוות משהו חדש. סביבה חדשה, מדינה חדשה, ליגה חדשה". לא תמיד רצונות של שחקן מתגשמים, אבל לסטר - למרות המצב הכלכלי הקשה שלה והעובדה שאין לה תחליף אמיתי בשער - פתחה את הדלת ונפרדה מהקפטן שלה בקלאסה. "התרומה שלו על המגרש ומחוצה לו מבהירה איזו אישיות יש לו", אמר יו"ר המועדון, "אני יודע שהאוהדים מכבדים אותו על מה שהוא עשה, ומאחלים לו הצלחה בקבוצתו החדשה ניס".

חוגג עם לסטר אליפות. 11 שנה היה חלק מהותי אצל האנגלים, צילום: רויטרס

מחפשים הכרה אירופית

אז עכשיו משהובהר מדוע עזב את לסטר, צריך להבין מדוע בחר דווקא בניס. אמנם הקבוצה זכתה בארבע אליפויות, אבל כולן היו בשנות ה־50. בשנים האחרונות היא מסיימת דרך קבע בחלק העליון של הטבלה ובעונה שעברה הגיעה לגמר הגביע הצרפתי, אבל לא מדובר בקבוצת פאר וגם לא במועדון שמשך אליו שחקני רכש מוכרים לאורך השנים. מריו באלוטלי ב־2016 הוא כנראה הרכש הנוצץ בתולדותיה.

"אני מאוד נרגש להגיע לניס", הסביר שמייכל, "יש פה פרויקט מעניין מאוד, ואני מצפה להיות חלק ממנו". הפרויקט שעליו מדבר הדני החל ב־2011 כשז'אן פייר ריבר וז'וליין פורנייה השתלטו על המועדון והחלו לעבוד. השניים - יו"ר ומנהל ספורטיבי - הקימו פרויקט יומרני שמטרתו להביא תוצאות תוך שיפור האקדמיה, בניית מתקנים, מערך סקאוטינג ובין השאר גם הקמת צוות אימון שוערים. הקיץ עזב את המועדון השוער הנהדר וולטר בניטס, ושמייכל תפס את מקומו.

שמייכל וחבריו מוצגים בניס. פרויקט שאפתני, צילום: אי.אף.פי

הפרויקט של ניס הוביל אותה בשנים האחרונות למקום השלישי בליגה, לגמר הגביע ולשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית, וההגעה של שמייכל היא הוכחה נוספת לשאיפות הגדולות של המועדון. מלבד השוער הדני, הגיע גם כוכב נבחרת וויילס ארון ראמזי, ובתחילת השבוע הודה המאמן לוסיין פאברה ש"אדינסון קבאני ובמבה דיינג שחקנים מעניינים, ואני לא יכול לפרט יותר".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אז למרות שהקבוצה פתחה את העונה עם שתי תוצאות תיקו, בהן ה־1:1 מול שטרסבורג בבכורה של השוער הדני, ניס חולמת בגדול ומאמינה שהיא יכולה לרשום הישגים משמעותיים העונה, ובהם בשלב הבתים בקונפרנס ליג. מכבי ת"א תנסה למנוע את זה, אבל בשביל זה הצהובים יצטרכו להכניע את שמייכל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר