שון וייסמן : המלך של ויאדוליד

כך הפך החלוץ לאחד השחקנים האהובים בקבוצה הספרדית, ולמי שעמד אתמול במרכז חגיגות העלייה •  אחרי עונה מדהימה עם 20 כיבושים, כעת יצטרך לשכנע את אלון חזן שיש לו מקום בהרכב הנבחרת • סאל אמרגי על העונה הגדולה של וייסמן

וייסמן חוגג על הדשא , צילום: מתוך טוויטר

העיר הספרדית ויאדוליד – שנמצאת כרגע באופוריה אחרי העלייה לליגה הבכירה, לא שוכחת ולא תשכח את שון וייסמן. לא רק כי החלוץ הישראלי היה בורג מרכזי בהצלחתה עם 20 שערים ושלושה בישולים העונה, אלא גם בגלל דבר חשוב יותר - החלטתו אשתקד להישאר בקבוצה למרות המכה הקשה והירידה לליגה השנייה.

וייסמן מוצג במועדון, צילום: EPA

האהבה של פוסלה לוייסמן הורגשה בחגיגות הספונטניות בדשא אחרי הניצחון מול אואסקה, התיקו של אלמריה בלאגנס, ובעיקר ההפסד המפתיע של אייבר באלקורקון הצנועה. החלוץ היה אמש במרכז החגיגות, עטוף בדגל ישראל, דבר לא שגרתי באצטדיון בספרד. 

דרך הרשתות החברתיות ניתן להבין את גודל ההערצה של אוהדי ויאדוליד עבור הישראלי שלהם. לפני כמה שבועות בחשבון של המועדון נכתב בכמה ציוצים: "אני מכריז שאני שון סקסואל".  בשעות האחרונות אחרי העלייה, כשהאוהדים בהאנגאובר מתוק, המועדון כתב משפטים כמו: "שון אבא של כולם וייסמן", או: "אני לא יכול לישון, ועם הכבשים זה לא עובד, אז אתחיל לספור את שעריו של וייסמן".

הרבה מהמחמאות העונה מגיעות מברזיל, כיוון שבעל הבית של ויאדוליד הוא אגדת הכדורגל רונאלדו. לחלוץ הברזילאי חלק גדול בהצלחה, בגלל הכסף ששם והאמון המוחלט שנתן במאמן פצ'טה - אותו אחד שנתן אמון מלא בוייסמן, שתמיד פתח בהרכב כשהיה כשיר.

הפך לאחד האהובים בקבוצה, צילום: AP

מבחינה מקצועית המפתח של הקבוצה העונה היה ההתקפה. ויאדוליד הבקיעה העונה הכי הרבה שערים בליגה השנייה. מתוך 71 כיבושים ב-42 משחקים, וייסמן רשום על 20, בלי אף פנדל – חשוב לציין.

מכונת השערים בהתקפה, הצליחה לתקן את הטעויות בהגנה בכמה משחקים חשובים העונה. לדוגמא כשהפסידה בבית מול ריאל סוסיאדד ב, הכל נראה אבוד, אך לויאדוליד הייתה אמונה, והיא הוכיחה את עצמה כשניצחה את היריבה הישירה אייבר בחבל הבאסקי. על אף שהמשיכה לנצח בליגה, הקבוצה לא הייתה תלויה בעצמה. המעידה של היריבות הגיעה ברגע הכי נכון, כשאף אחד לא ציפה, כי אמש לויאדוליד היו רק 26 אחוזי סיכוי לעלות באופן ישיר, והיא ניצלה אותם במלואם.

עכשיו - נבחרת, צילום: מתוך טוויטר

גם מבחינה זו התרומה של וייסמן חשובה, כי האוהדים של נואבו חוסה סוריה מעריכים את ההקרבה שלו ואת הגישה הלוחמנית על כל כדור. למרות שהוא אחד מכוכבי הקבוצה הוא עובד ורץ כאילו הוא ילד שעלה מהנוער. השמחה של וייסמן לעלות באופן ישיר היא כפולה, כי בעקבותיה הוא יוכל להצטרף לנבחרת הישראלית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 אחרי עונה מדהימה, וייסמן יצטרך לשכנע את מאמן הנבחרת החדש אלון חזן שיש לו מקום בהרכב. יש סיכוי גדול שויאדוליד תרכוש חלוצים בקיץ אך בינתיים, ואם לא יהיו הפתעות, המספר תשע והלב שלה - שייכים לשון וייסמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר