100% הצלחה: לוקה דונצ'יץ' וקיירי אירווינג התקרבו עוד צעד בדרך לגמר ה-NBA

דאלאס מאבריקס הגיעה למשחק 3 עם ההיסטוריה לצידה, אבל נקלעה לפיגור ברבע האחרון • לשמחתה, ריצת 3:14 בדקות הסיום עזרה לה לנצח 107:116 ולעלות ליתרון 0:3 בסדרה, מצב בו הכוכב האוסטרלי-אמריקאי מחזיק במאזן מושלם גם כן • וגם: האמרה של קארל אנתוני טאונס שגרמה לפרשנים לטעון: "הוא משקר"

לוקה וקיירי חוגגים העפלה לגמר עם דאלאס / קרדיט: דאלאס מאבריקס

ה-NBA משוחק במשך 78 שנה. לאורך כל תקופת הליגה היו סטטיסטיקות שנועדו להישבר וגם כאלו שלא. ראינו את גולדן סטייט חוזרת מפיגור 3:1 בגמר המערב של 2016 רק כדי להיות הראשונה אי פעם שמפסידה יתרון 1:3 בגמר הפלייאוף, ראינו את מיאמי היט מגיעה לגמר הגדול מהמקום השמיני במזרח (הראשונה אחרי עונה של 82 משחקים) וכן הלאה. אבל את הסטטיסטיקה של דאלאס מאבריקס וקיירי אירווינג נראה שאף כוח לא ישבור. 

דאלאס מאבריקס שבה הביתה למשחק 3 בידיעה שעד כה, המאזן של קבוצות בית שניצחו שני משחקי חוץ בגמר הקונפרנס עומד על 0:16 לאורך ההיסטוריה. בסופו של דבר, ריצת 3:14 בחמש הדקות האחרונות של המשחק העניקו למאבס 107:116 גדול על מינסוטה טימברוולבס ועלייה ל-0:3 בסדרה. זוכרים מה קורה שקיירי מגיע למשחק כשקבוצתו עם 3 ניצחונות? ב-100% מהפעמים, זה נגמר בניצחון (0:14).

קיירי אירווינג. ניצחון מחזרה לגמר ה-NBA, צילום: USA TODAY Sports

לוקה דונצ'יץ', עם מספר 77 על הגב וקיירי, עם מספר 11 על הגב, קלעו 33 נקודות כל אחד בדרך ל-66 משותפות והמשיכו את שיתוף הפעולה הנהדר ביניהם. ג'ייסון קיד, שיודע דבר אחד או שניים על קו אחורי מוצלח בדאלאס שהוביל לזכייה באליפות, שיבח את שניהם: "יש דיון עליהם כ'קו האחורי הטוב ביותר בהיסטוריה של ה-NBA'. זה די מגניב, זה לא קורה להרבה שחקנים".

קיירי אירווינג ולוקה דונצ'יץ', צילום: USA TODAY Sports

הצמד, שמשחק רק קצת יותר משנה ביחד אחרי שהאוסטרלי-אמריקאי הגיע בטרייד מברוקלין נטס באמצע העונה שעברה, קיבל משמעות שונה בפלייאוף הנוכחי. הכוכב הסלובני הפצוע משמש ככוכב הגדול, בעוד מספר 2 שלו הוא המנטור והבחור האחראי על המגרש. דונצ'יץ' שיתף בסיום על כך: "אחרי שסיימנו את המשחק אמרתי לו שאני גמור מעייפות, אז הוא אמר לי שככה אני אמור להרגיש ושהעבודה עוד לא הסתיימה". גם קיד הסכים: "הוא היה בסביבת שחקנים גדולים, לא אכפת לו אם הוא הכוכב המוביל או השחקן השני. הוא יופיע מתי שצריך להופיע".

והוא אכן מופיע. בשני הרבעים האחרונים של שני המשחקים האחרונים קיירי העמיד 13.5 נק' ב-4.5/6 מהשדה. במהלך המשחק הונפו גם דגלי ישראל ביציע של דאלאס, ולפחות הפעם לפי הדיווחים אף אחד לא אסר על כך וקיירי לא ביקש להוריד אותם. לעומת זאת, פרו פלשתנים ברשתות החברתיות לא בדיוק אהבו את המהלך.

דגלי ישראל ביציעי האמריקן איירליינס סנטר, צילום: USA TODAY Sports
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בצד השני, מי שחטף את מירב האש הוא קארל אנתוני טאונס, שפשוט לא הופיע עד כה לסדרה הזו. את הלילה הוא סיים עם 14 נק' ב-5/18 מהשדה ו-0/8 לשלוש. בסך הכל בסדרה הוא עומד על 37.5% לשתיים ו-13.6% לשלוש - מספרים מזעזעים לכל הדעות. הסנטר עצמו לא מתרגש: "אני זורק 1,500 זריקות ביום, קלעתי מעולה לאורך כל הפלייאוף הזה. יש ימים רעים, אבל אני עם ביטחון בזריקה שלי". מי שצחקו על האמירה הם הפרשנים של רשת TNT: "הוא משקר" טען דריימונד גרין. קני סמית' הסביר: "אם לזרוק 500 זריקות לוקח לך בערך 45 דקות, אז 1,500 לוקח שעתיים וחצי. זה שקר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר