הוד אווירותו 2.0: הדמיון בין אנתוני אדוארדס למייקל ג'ורדן מטריף את ה-NBA

בגיל 22, כוכב מינסוטה טימברוולבס הראה שהוא הדבר הכי קרוב לאגדת הכדורסל שיש בנמצא • ההצלחה שלו מחוץ למגרש מחזקת את הטענה ולאט לאט הופכת אותו לפנים החדשות של הליגה • בבוא הזמן, גם אוהדי דנבר יקבלו על עצמם את ההבנה - הוא הנבל שאי אפשר לשנוא

אנתוני אדוארדס. צילום: AP

אדידס לעולם לא תשכח את קיץ 1984. מייקל ג'ורדן, שעתיד היה להיבחר במקום השלישי בדראפט, חלם לנעול את הנעליים שלהם ולייצג אותם, אבל הם סירבו להשוות את ההצעה של נייק והפסידו עשרות מיליארדי דולרים.

במשך הזמן הם ניסו למצוא את ה"ג'ורדן הבא". בכדורגל זה הצליח להם יפה עם ליאו מסי ובטניס עם נובאק ג'וקוביץ', אבל בכדורסל היה משהו חסר. דריק רוז, ג'יימס הארדן ודמיאן לילארד חיברו גמר אחד ב-42 עונות משותפות. היום, 40 שנה אחרי אותו קיץ גורלי, הם חווים קצת נחת מהענף עם הכדור הכתום.

אנתוני אדוארדס, שחקנה של מינסוטה טימברוולבס, הוא אחד השמות החמים ב-NBA, אבל לא רק בפן הכדורסלני. בתחילת העונה אדידס הוציאה את ליין הנעליים הייחודי שלו, ה-AE1, שנמכרות בקצב מסחרר והמלאי שלהן אוזל תוך דקות בודדות. זה אמנם לא מתקרב למכירות של ג'ורדן, אבל זה מרמז על מגמה.

ה-AE1. נעל הכדורסל הטרנדית של 2024, צילום: AP

אדוארדס כבר מזמן יצא מגבולות ארצות הברית. ביורוליג הנעל שלו מהדרת את שלטי הפרסום, קצב העוקבים שלו באינסטגרם צבר את התנופה הגדולה ביותר בשבועיים האחרונים והוא הפך לשחקן השני בפלייאוף הנוכחי שמגיע למעל 100 מיליון צפיות בסרטונים שלו בפלטפורמות השונות ב-NBA. הראשון? לברון ג'יימס.

מה גרם לשינוי? הרבה דברים. אדוארדס אחראי על חסימת העונה (בה התנגש עם הראש בקרש וניצח את המשחק מול אינדיאנה) ועל הטבעת העונה (על ג'ון קולינס) בהפרש של 11 ימים, ממש "הוד אווירותו" של ימינו.

אנתוני אדוארדס מטביע על ג'ון קולינס. פורוורד הג'אז ישב בחוץ משחק לאחר מכן מזעזוע מוח, צילום: USA TODAY Sports

תוסיפו ליכולות הקפיצה את האופי. אדוארדס לא שומר דברים בבטן, לא חוסך במילים על הפרקט ואחד האנשים הכי כנים בראיונות בליגה, הכל עם חיוך ממזרי. הדמות של אדוארדס כקרמיט וילט ב"השיחוק" של נטפליקס מגלמת אותו בצורה מושלמת - נבל שאי אפשר לשנוא.

אדוארדס בן ה-22 מציג גרף התקדמות כמעט זהה לג'ורדן. שניהם הלכו לאוניברסיטה הקרובה לביתם, שניהם הודו כי הכדורסל הוא לא הספורט החשוב בחייהם, שניהם נבחרו לקבוצות כושלות מהפריפריה, שניהם סיימו במקום השלישי את העונה הסדירה בעונתם הרביעית ושניהם הובילו את המועדון שלהם לחצי גמר המחוז עם הופעות יחיד גדולות.

אנתוני אדוארדס מסמן 0:4 אחרי אחד הסלים שהכריעו את הסדרה מול פיניקס, צילום: Getty Images

הדמיון לא נגמר כאן. העמדה זהה, המראה החיצוני דומה וגם מספר 23 האגדי הודה בכך בשיחות עם כתבים. כמו שהאחד היה המושיע של שיקגו בולס, כך השני הוא המושיע של מינסוטה טימברוולבס. 

בסדרה מול פיניקס הוא עשה הכל: שמר, מסר, קלע בצרורות, טראש טוק עם קווין דוראנט, הטביע, הטריל ולא הוריד את החיוך לרגע. זה נגמר עם סוויפ מהדהד ומחמאה אדירה מהכוכב, שאמר: "הוא השחקן שאני הכי אוהב לראות בליגה".

אנתוני אדוארדס בטראש טוק עם קווין דוראנט. כבוד הדדי גדול בין שני השחקנים, צילום: AP

אחרי מג'יק ג'ונסון ולארי בירד שהקפיצו את המותג מתקופה אפלה, ב-NBA הפכו את ג'ורדן לפנים של הליגה בכל דרך שהיא. למרות השוק הקטן והיעדר הכיסוי הארצי, אי אפשר היה להתעלם מהמשחק שלו ומהפופולריות שלו בקרב צעירים אמריקאים - קהל היעד של הליגה. 

בשנתיים הקרובות, מי שהיו הפנים של הליגה בעשור האחרון - לברון ג'יימס וסטף קרי - אמורים לפנות את הבמה למישהו אחר, כזה שהקהל יכול לפתח אליו את מנעד הרגשות של בני האדם וכזה שיכול, בדרך כזו או אחרת, להביא עוד קהל לליגה. לפי הנתונים שהוזכרו מעלה, נראה שאדוארדס הוא האיש למשימה.

אנתוני אדוארדס. בדיוק מה שהליגה צריכה ממי שעתיד להיות הפנים שלה, צילום: USA TODAY Sports

לקהל המקומי קשה להתחבר למישהו שהוא לא "משלהם", במיוחד לא לכאלו שהם גם לא מושכים את העין. אדוארדס, על כל כמה שהוא נראה כמו כדורסלן "רגיל", הוא השביעי אחרי נצפה בעמודי הרשתות החברתיות של ה-NBA. בטח אחרי הקיץ, אז ישחק עם נבחרת הכוכבים של ארצות הברית באולימפיאדה, נראה אותו כבר הרבה יותר גבוה.

בינתיים, כבר אחרי שני משחקים מול ניקולה יוקיץ', אדוארדס הראה שהוא השחקן הטוב על הפרקט. 43 נק' במשחק הראשון, 27 ו-7 אס' בשני והגנה בלתי מתפשרת שמשאירה את האלופה חסרת מענה. ככל שעוברים הימים, ראשי אדידס יכולים סוף סוף לחוות נחת מהכוכב שלהם ולהתחיל לשווק את האופי שלו כמו שנייק עשו עם ג'ורדן. אבל עדיין אל תשוו ביניהם, או שכן?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר