ביוון מתלוננים: "היורוליג הראתה שהיא רוצה את מכבי תל אביב בפיינל פור"

התקשורת היוונית ביקרה בחריפות את היורוליג: "בפנאתינייקוס חשבו שהמשחק יהיה בדלתיים סגורות, בסוף הקהל שיחק תפקיד מרכזי" • בנוסף, לא חסכו ביקורת על השופטים: "שפטו כאילו היו ביד אליהו, אין ארגון אחד בעולם שנותן עונשים על הבעת ביקורת לגיטימית"

אוהדי מכבי תל אביב. צילום: אודי ציטיאט

הכדורסל היווני חווה אתמול (חמישי) יום לא פשוט. שתי נציגותיו ביורוליג, פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, הפסידו לאחר החלטות שיפוט שנויות במחלוקת. בצד הירוק של אתונה התלונות הגיעו בעיקר על לוקה קארדום, השופט הקרואטי שפספס דריכה על הקו של ג'וש ניבו 55 שניות לסיום למרות שהיה ממש ליד האירוע. בצד האדום של פיראוס התלונות הגיעו על ההחלטה לתת עבירה לפיליפ פטרושב, שנגע בידו של ג'בארי פארקר 0.5 שניות לסיום ההארכה שהסתיימה, כמו במקרה של הירוקים, בקליעות עונשין מוצלחות שהעניקו 80:82 לברצלונה. 

בחזרה לבלגרד. הידיעות שעלו בתקשורת היוונית כמעט ולא עסקו במכבי תל אביב, אלא בשני גורמים שונים שלטענתם עזרו למכבי תל אביב לנצח את המשחק השלישי 83:85 ולעלות ל-1:2. כמעט בכל כלי התקשורת דיברו בהרחבה על שופטי המשחק ועל ההחלטות שהביאו להפסד, אבל בחרו לתת ביקורת ליורוליג: "כל העונה השופטים של המפעל הראו שהם מקבלים החלטות לקויות" נכתב באתר 'menshouse', "אין אף ארגון בעולם שנותן עונשים על הבעת ביקורת לגיטימית".

קוסטאס סלוקאס,

ב-SDNA היווני עלה טור שהתחיל ונגמר בהחלטות השיפוט וקרה ליורוליג לפטר אותם: "כמה מאמנים איבדו את התפקיד שלהם בגלל שהם לא היו טובים? כמה שחקנים נחתכו מקבוצותיהם כי לא סיפקו את הסחורה? השופטים ממשיכים לשרוק במשרוקיות למרות ההחלטות הרעות. הם הכריעו את המשחק, במיוחד במקרה המדהים בו ניבו דרך על קו החוץ מול העיניים של לוקה קארדום, שמגדיר את עצמו שופט". בטור אחר באתר נכתב: "ינאקופולוס יקבל את הקנס שלו, הקבוצה גם תיענש, אבל לא השופט לוקה קארדום שביתר את הקבוצה היוונית".

הסטורי של ינאקופולוס עם שטרות ליד השופט לוקה קארדום, צילום: צילום מסך

הגורם השני שלטענת התקשורת היוונית עזר למכבי תל אביב לנצח את המשחק הוא הקהל. כ-1,000 אוהדים בצהוב הגיעו לאולם הפיוניר ויש מי שראה בכך עצימת עיניים של ראשי המפעל: "ראשי מכבי הבטיחו שמשחקיהם ישוחקו בדלתיים סגורות. האם זה מה שראינו בבלגרד? הקהל הפעיל לחץ על השופטים, ששרקו כאילו הם נמצאים ביד אליהו. ליורוליג לא אכפת כמה צופים יהיו ביציע, נראה שלא אכפת להם בכלל. הם שם רק כדי לפרסם אותם ברשתות החברתיות".

ב-SDNA המשיכו: "נוכחות של אנשים רבים ממדינה שנמצאת במלחמה מהווה סכנה ביטחונית בכל מדינה בה הם נמצאים. זו בושה מוחלטת של היורוליג שלא יכול ולא מסוגל לנהל אירועים חמורים שכאלה. מכבי ביטלה כל הסכם וכל הגיון והטיסה אוהדים לבלגרד למשחק בדלתיים סגורות.

אוהדי מכבי תל אביב בבלגרד, צילום: אודי ציטיאט
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם אם היורוליג מעדיפים את מכבי בפיינל פור, אי אפשר לעשות את זה בצורה כל כך בוטה ולא אלגנטית. לפי מה שקרה ממשחק מספר 2 ועד עכשיו, נראה שהמפעל רוצה שמכבי תהיה בפיינל פור. אבל אז מה יקרה? יגיעו לשם 4-5 אלף איש, כנראה לחצי גמר מול פנרבחצ'ה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר