כבר 40 שנה מדבר: פרשן ה-NBA האגדי לא עוצר בגיל 90

מאמנה לשעבר של ניו יורק ניקס, יובי בראון, נכנס כבר לעשור העשירי בחייו, ורוצה להמשיך בתפקידו עד יומו האחרון • שידורו הראשון כפרשן היה כבר ב-1981

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 77

יש קולות ופנים שמלווים את ה-NBA כבר שנים ארוכות, אבל אין מי שיכול להתחרות באחד והיחיד - יובי בראון, שהחל בתפקיד פרשן הליגה הטובה בעולם כבר ב-1981 (עם הפסקה), וגם היום, אחרי שכבר חצה את גיל 90, ממשיך להיות אחד הקולות הרהוטים והפופולריים בשידורי הליגה .

בראון, יליד ספטמבר 1933, שיחק לתקופה קצרצרה לפני שהחל בקריירת אימון, כשהתקופות הבולטות שלו היו באטלנטה הוקס בין 1976 ל-1981 ובניו יורק ניקס בין 1982 ל-1987. בין לבין הוא הספיק לקבל את תפקידו הראשון כפרשן NBA ב-USA NETWORK. החל מדצמבר 1986, עוד כמאמן פעיל, הוא מונה לתפקיד הפרשן של CBS ומאז לא עצר לרגע.

בראון, חבר היכל התהילה של ה-NBA מאז 2005 (כתורם לליגה הטובה בעולם), הוא כנראה הפרשן המקצועי המבוגר עלי אדמות. "זה נראה שהוא גילה את מעיין הנעורים", כתב דיק וייס, חבר היכל התהילה של עיתונות הספורט האמריקנית, "הוא אמנם בן 90, אבל עדיין נותן את הפרשנות הקלינית ביותר בכל פעם שהוא מאחורי המיקרופון. אנחנו ברי מזל לשמוע את החוכמה שלו".

גם בשטח, אין משחק בו בראון מופיע כפרשן, בלי שכוכבי ה-NBA ייגשו לחבק אותו, לדבר איתו ולהתייעץ איתו, גם במהלך סדרות הגמר, כמו היה המנטור של כל הליגה. "יובי בראון הוא פרופסור של המשחק. מדריך אמיתי של המשחק. אלוהי המשחק", סיכם הסופר איבן קרטר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר