חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 77

נחשף המכתב ששלח כוכב ה-NBA לנשיא צרפת, לפני ש"ערק" לארצות הברית

בצרפת חשפו את הפנייה הנרגשת שקיבל עמנואל מקרון בשנת 2021 מג'ואל אמביד, שביקש להשיג אזרחות צרפתית ולייצג את המדינה המארחתב בטורניר הכדורסל האולימפי בפריז 2024 • אחרי שטען כי הוא "לא מעוניין לשחק באף נבחרת אחרת" וקיבל את האזרחות, נבחרת ארצות הברית ביצעה מחטף

השבוע פורסם הסגל המרשים של נבחרת ארצות הברית לטורניר הכדורסל בקיץ הקרוב בפריז. אחד השמות המסקרנים בין 12 השחקנים הוא ה-MVP של העונה שעברה, ג'ואל אמביד. הסנטר של פילדלפיה עמד בעין הסערה לאחר שעבר תהליך אזרוח בצרפת כדי לייצג את הנבחרת המקומית בפריז, אולם אז התבצע מחטף שגרם לכך שהוא ישחק בסופו של דבר במדי הנבחרת האמריקנית.

אמביד היה כה נחוש לייצג את צרפת בעבר, עד כדי כך ששלח מכתב לנשיא צרפת בו פניה מרגשת שיאשר את אזרוחו. כעת פורסם בצרפת המכתב שנשלח לעמנואל מקרון באוקטובר 2021. "חלק מהמשפחה שלי היא מצרפת. מעבר לשפה המשותפת גם ביליתי זמן רב בצרפת", אמר השחקן הקמרוני שחי כבר שנים ארוכות בארצות הברית, "יש לי זיכרונות טובים מחופשות הקיץ שלי במדינה, ואני רוצה לרכוש בית שני קבוע בפריז".

 

אחרי שיחות עם איגוד הכדורסל הצרפתי, קיבלתי החלטה. אני רוצה לעשות את הצעדים בדרך להשגת אזרחות צרפתית ובכך לעמוד לרשות הנבחרת. אני לא מעוניין לשחק באף נבחרת אחרת. זה יהיה כבוד גדול עבורי להצטרף לנבחרת צרפת ולייצג אותה בטורנירים בעתיד, בראש ובראשונה באולימפיאדת פריז 2024".

כוכב ה-NBA קיבל את האזרחות הצרפתית ביולי 2022, כתשעה חודשים אחרי שליחת המכתב, אך כאמור בסופו של דבר ישחק בנבחרת ארצות הברית לצד שמות ענקיים כמו לברון ג'יימס, סטף קרי וקווין דוראנט.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
פניית פרסה. ג'ואל אמביד, צילום: USA TODAY Sports
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו