יותר מקבוצה שלמה: הנתון המדהים של ויקטור וומבניאמה

הרוקי הצרפתי לא צפוי לשחק הערב מול דטרויט בגלל פציעה, מה שקבע הישג ייחודי במיוחד מבחינתו • עם 3.4 חסימות למשחק הוא ניצב מעל קבוצת NBA שלמה בממוצע עונתי

ויקטור וומבניאמה. כמו קבוצה שלמה. צילום: Getty Images

ויקטור וומבניאמה ממשיך להדהים את אמריקה. מאמנו גרג פופוביץ' אישר כי הרוקי שלו לא צפוי לשחק במשחק האחרון של העונה הערב (22:30) מול דטרויט פיסטונס ולכן ממוצע החסימות שלו יעמוד על לא פחות מ-3.6 למשחק - נתון שמציב אותו במקום הלפני האחרון מבין ממוצעי הקבוצות בליגה. 

אז מי נמצאת מתחתיו? מיאמי היט, שבשנים האחרונות תופסת את המקום האחרון בנתון הסטטיסטי הזה באופן קבוע. סגנית האלופה רושמת "רק" 3.4 חסימות בממוצע, כאשר וומבי שיחק "רק" 71 משחקים. הצרפתי רשם 254 חסימות העונה, בעוד כל ההיט עם 273 העונה. 

היחיד שחסם יותר מוומבי במהלך עונה שלמה הוא חסן ווייטסייד, שרשם 3.7 חסימות בממוצע על פני 73 משחקים במדי לא אחרת מאשר מיאמי היט. בסך הכל היו לו 269 חסימות, כמות שתיאורטית וומבי היה יכול לעקוף אם היה משחק כמות זהה של משחקים. בניגוד לצרפתי, הסנטר האמריקאי היה בשוויון עם שתי הקבוצות האחרונות בליגה בממוצע החסימות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

האחרון בליגה שהצליח לעשות משהו דומה לזה של וומבי היה מרכוס קמבי בעונת 2007/08, אז רשם 3.6 חסימות בממוצע על פני 79 משחקים - חסימה אחת יותר מהניו יורק ניקס שרשמו 2.6 ב-82 משחקים (289 חסימות לעומת 216).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר