ב־NBA לא סופרים אותו, אז יכול להיות שהוא יעבור לפוטבול

די ג'יי ברנס שוקל 125 ק"ג, בקושי מסוגל לקפוץ, אבל הפך לכוכב הגדול של טורניר המכללות • אחרי שסחב את צפון קרוליינה סטייט החלשה עד לפיינל פור של ה־NCAA, נגד כל הסיכויים, כל ארצות הברית התאהבה בו ומחזיקה לו אצבעות – אפילו ניקולה יוקיץ'

די ג'יי ברנס. הסופו של האמריקנים . צילום: AP

מי שצופה לראשונה בדי ג'יי ברנס משחק, קצת מתקשה להאמין שמדובר בכדורסלן מקצועי. הוא כבד מאוד (שוקל כ־125 ק״ג), כמעט לא מסוגל לקפוץ, סגנון המשחק שלו מתאים לשנות ה־90 וגם האופי והכריזמה מזכירים יותר כוכב ב־WWE מאשר שחקן במכללות. למרות נתוני פתיחה כאלה, הפורוורד/סנטר בן ה־23 סוחב בימים אלה את צפון קרוליינה סטייט לפיינל פור של טורניר ה־NCAA והפך לאחד השמות החמים בספורט האמריקני.

ניקולה יוקיץ', השחקן הטוב בעולם ומי שלרגע אפשר למצוא דמיון בין ברנס לבינו, איחר השבוע למסיבת עיתונאים. הסרבי כבר הצהיר בעבר לא פעם שהוא לא בדיוק "עף" על כדורסל, אבל הפעם הודה שאיחר כי צפה בהצגה של ברנס, שקלע 29 נקודות בניצחון של NC סטייט על דיוק. "הוא מדהים", אמר, "שחקן כל כך מוכשר".

אז מה הסיפור של ברנס? כבר בגיל התיכון, בגרסה הרבה יותר רזה ואתלטית של עצמו, הוא סומן כפרוספקט מוביל בשנתון לצד שחקנים כמו זאיון וויליאמסון (יש דמיון בין השניים) וג'ה מוראנט. מאז, שניהם מככבים ב־NBA, והוא הספיק לשחק כבר חמש עונות במכללות, להחליף שלושה קולג'ים ובעיקר להעלות הרבה קילוגרמים. הסוד של ברנס הוא שהכרס לא פוגעת ביד הרכה מחצי מרחק ובאינטליגנציית המשחק שלו.

התכונות האלה הפכו אותו לשחקן בלתי עציר בטורניר הגמר. ברנס, שליד השחקנים ב־NCAA נראה כמו אבא שמשחק עם ילדים (הוא גם הרבה יותר מבוגר מרובם), עושה נקודות על כמעט כל שומר. בדרך כלל זה בפוסט־אפ עם הגב לסל, אבל גם בקליעות מחצי מרחק. הוא מוביל את צפון קרוליינה סטייט, קבוצה שדורגה במקום ה־11 לפני הטורניר, עד לחצי הגמר עם ניצחונות נגד כל הסיכויים.

ברנס שמודע לנתוניו הפיזיים החריגים, נשאל למה לדעתו הפך לכל כך אהוב בארה"ב. "הגודל שלי, ב־100%", הודה. "אם הייתי בחור רזה שעושה את כל זה, לא היו מסתכלים עלי. זה מגניב. זה נתן לי פלטפורמה שלאחרים אין, כי אני ייחודי".

די ג'יי ברנס. תופעת כדורסל, צילום: USA TODAY Sports

"דוב קוטב ובלרינה"

הבעיה הכי בולטת של ברנס, נוכח המשקל והגודל, היא העייפות. הוא משחק 24.8 דקות בממוצע למשחק, וב־NC סטייט עושים הכל כדי לשמור עליו בריא. אחד מהמאמנים בקבוצה מכנה את ברנס "דוב קוטב ובלרינה". דוב בגלל המשקל והגודל, ובלרינה בגלל עבודת הרגליים הזריזה ביחס לשחקן בממדיו. באחד הראיונות בשבועות האחרונים סיפר הכוכב שאין לו ממש מודל לחיקוי, אבל שהוא מנסה ללמוד הרבה מהתנועות של האקים אולאג'ואן האגדי.

למרות שהצהיר כי חלומו הוא לשחק ב־NBA, ברנס לא נספר בתחזיות האנליסטים לדראפט 2024. אלו טוענים שהוא כבד מדי, מבוגר מדי, ובעיקר לא מתאים לכדורסל המהיר ב־NBA. איפה ברנס דווקא כן מעורר עניין? ב־NFL. כן, כן, זו לא טעות או מתיחה של 1 באפריל. על פי דיווחים, בליגת הפוטבול הבכירה יש קבוצות שחושבות שהנתונים הפיזיים של הכדורסלן יכולים להתאים להן. כשברנס נשאל השבוע על האופציה שיעשה הסבה ענה ש"קודם אנסה לבדוק אופציות אחרות בכדורסל", אבל שהוא "בן אדם פתוח".

לפני שיצטרך לקבל את ההחלטות הקשות האלה, ל"נפיל" של צפון קרוליינה סטייט יש עוד משימה אחת - להביא לקולג' שלו תואר ראשון מאז 1982. מדינה שלמה מחזיקה אצבעות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
די ג'יי ברנס. יסיים ב-NFL?, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר