"בחר בדרך הקלה": צרפת נגד ג'ואל אמביד

ה-MVP של ה-NBA היה אמור לייצג הקיץ את המארחת באולימפיאדה בפריז, אך ברגע האחרון התחייב לארצות הברית • בצרפת עדיין לא נרגעו, נשיא איגוד הכדורסל תקף: "מי יוכל לנצח אותם איתו?"

אמביד. ישחק עם האמריקנים . צילום: AP

אחד הגמרים הכי פיקנטיים שטורניר הכדורסל האולימפי יוכל לספק הקיץ הוא שחזור של הגמר מהמשחקים בטוקיו - בין ארצות הברית לצרפת. הפעם יהיה למפגש שכזה ערך מוסף משום שבסגל האמריקני אמור להופיע ג'ואל אמביד, אחרי שכבר הביע הסכמה לייצג את הטריקולור במשחקים הביתיים בפריז.

אמביד שנולד בקמרון מעולם לא חי או שיחק בצרפת, אך כבר הביע נכונות לייצגה כשקיבל את הפנייה. בצרפת החלו בתהליך הדרוש כדי להשיג עבורו דרכון מקומי, ואף דמיינו חמישייה מפלצתית מבחינת הגובה שכוללת שלושה סנטרים מהבכירים ב-NBA - אמביד, ויקטור וומבניאמה ורודי גובר.

סל ניצחון נדיר של קיירי אירווינג ב-NBA / דאלאס מאבריקס

בשלב זה נבחרת ארצות הברית התערבה, ו"חטפה" את אמביד מתחת לאף של הצרפתים. כחצי שנה חלפה מאז ההחלפה של אמביד אך בצרפת לא נרגעים, ונשיא איגוד הכדורסל המקומי לא הסתיר את תחושותיו בנושא.

"נבחרת ארצות הברית עם אמביד? מי יוכל לנצח אותם? אף אחד. זו דרך קלה עבורו להשיג מדליה אולימפית", אמר הנשיא ז'אן פייר סיוטאט.

זו לא הייתה הפעם הראשונה שסיוטאט מתבטא נגד ה-MVP המכהן של ה-NBA. אחרי הבחירה בארצות הברית סיוטאט אמר בזמנו: "הוא התעניין לשחק עבור בצרפת ובהתאם לבקשתו עזרנו לו עם קבלת האזרחות. אני מצר על כך שהשקענו כל כך הרבה זמן ואנרגיה על משהו שכלל לא היינו צריכים להתחיל לעסוק בו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר