נשיא פרטיזן בראיון מיוחד ל"ישראל היום": "אנחנו חברים, ונמצאים שם בזמנים קשים"

אוסטויה מיאילוביץ' וקבוצתו הם ידידים גדולים של הכדורסל הישראלי: "אנחנו גאים בזה" • מקווה לרגיעה: "רק שלום יכול להועיל לכם" • מודע לאתגר של מכבי תל אביב רחוק מהבית: "עומדת בו יפה מאוד" • ומפרגן לדני אבדיה: "עתיד מזהיר" • בלעדי

אוסטויה מיאילוביץ'. לא אוהב להתעסק בפוליטיקה. צילום: מתוך טוויטר

אוסטויה מיאילוביץ', נשיא פרטיזן בלגרד ואחד האנשים החזקים והמשפיעים בבירה הסרבית, הוא ידיד גדול של ישראל. הרבה בזכותו הקבוצות הישראליות מתארחות בבלגרד בשבועות האחרונים ומקיימות בה את משחקיהן "הביתיים" באירופה.

לוחם ה-MMA שמעון סמוטריצקי העביר סדנת הגנה עצמית לחיילי המילואים של סיירת גולני | יח"צ

יממה בלבד חלפה מאז פתיחת המלחמה בדרום בתחילת אוקטובר, ועוד לפני שאנשים מסביב, כולל בישראל, הבינו מה קורה, מיאילוביץ' הכריז שבלגרד תהיה מוכנה לארח את מכבי תל אביב ולעזור לקבוצות הישראליות בכל מה שצריך. תפסנו אותו פה בבלגרד לראיון מיוחד ובלעדי.

"אין סיבה להסביר הרבה. אנחנו חברים, וחברים נמצאים שם בשבילך בזמנים קשים", מבהיר מיאילוביץ' כבר בפתיחת הראיון את ההירתמות המהירה לטובת הקבוצות הישראליות. "פרטיזן חוותה איך זה נראה לשחק מחוץ לבית בגלל המלחמה. אנחנו יודעים איך זה מרגיש, ולכן הצענו את עזרתנו".

האם בלגרד בטוחה לישראלים?
"בלגרד בטוחה לכולם. כפי שאתה רואה, אנחנו מארחים טובים מאוד, והמדינה שלנו פתוחה לכולם. כן, יש אתגרים מסוימים, אבל אני בטוח שקבוצות שלכם מרגישות בטוחות בבלגרד".

אנחנו יודעים שיש קשר טוב בין האנשים בסרביה לעם בישראל. מה אתה יכול להגיד על זה?
"זה משהו שאנחנו גאים בו. אבותינו בנו את הקשר הזה, ואנחנו ממשיכים אותו".

מה דעתך על מה שקרה בישראל ב-7 באוקטובר?
"מה אני יכול לחשוב על המלחמה? לצערי, השתתפתי במלחמה כשהייתי בן 19. הייתי צריך לקחת את הרובה ולהגן על המדינה שלי. מלחמה אף פעם לא טובה לאף אחד. המלחמה עצמה היא אסון, וההשלכות מורגשות במשך שנים רבות לאחר הפסקת המלחמה. רק פתרון של שלום יכול להועיל לכם".

שחקני מכבי תל אביב בבלגרד. מרגישים בטוחים, צילום: אי.פי.אי

בחודש שעבר פורסם כי כמה קבוצות יורוליג ביקשו להשעות את מכבי תל אביב עד סיום המלחמה. הצעה שנדחתה. מיאילוביץ' טוען שהוא לא שמע על הרעיון הזה, ובכל מקרה מציב את עמדתו הברורה: "לא שמעתי שמישהו ביקש את זה. בזמנים קשים, ספורטאים הם אלה שעוזרים לאנשים להמשיך בחייהם. כפי שאמרתי, בהיסטוריה שלנו הרגשנו את זה. אנו מאמינים שספורטאים צריכים להמשיך בפעילותם. כן, יש אתגר למכבי להמשיך לשחק בגלל הנסיבות הרבות, הערכות בטיחות וכו'... אבל אנחנו, כמועדונים, צריכים להיות כאן כדי לעזור אחד לשני".

אותן קבוצות טענו שאין הבדל לעומת הקבוצות הרוסיות שהורחקו.
"עכשיו אנחנו נכנסים יותר מדי לתחום הפוליטיקה. אנחנו צריכים לנתח נסיבות פוליטיות, מגבלות עקב הסנקציות... נצטרך יותר זמן כדי לפרט הכל ולהבהיר את זה. בואו נדלג על פוליטיקה ככל שנוכל בראיון הזה. צסק"א היא 'מועדון האחים"' שלנו ויש קשר חזק מאוד בין המועדונים, כמו גם בין רוסיה וסרביה. כמובן, שאנחנו לא שמחים על ההשעיה שלהם...גם לא של זניט, אוניקס קאזאן ולוקומטיב קובאן. אני חוזר שוב, אנחנו מאמינים שספורטאים לא צריכים להפסיק את פעילותם אם יש דרך אפשרית להמשיך".

איך לדעתך מתמודדת מכבי תל אביב עם הקשיים והאתגרים מחוץ לישראל עד כה?
"בינתיים היא עומדת בזה בצורה טובה".

היה לכם ניסיון מקצועי טוב מאוד עם ים מדר, למרות שהקשר הסתיים בצורה פחות טובה. האם תשקלו להביא עוד שחקנים ישראלים בעתיד?
"בטח, למה לא? אם יהיה ישראלי מעניין עבורנו, נשמח להחתים אותו בעתיד. סיימנו את מערכת היחסים שלנו עם ים כמו שסיימנו... זה לא אמור להשפיע על עסקאות עם שחקנים ישראלים אחרים בעתיד".

ים מדר במדי פרטיזן. לא ישפיע על הגעת ישראלים אחרים, צילום: מתוך טוויטר

דני אבדיה בחר לפני כמה שנים לשחק בנבחרת ישראל ולא בנבחרת סרביה. מה אתה חושב עליו כשחקן, והאם הוא פספוס לסרביה?
"דני אבדיה שחקן טוב מאוד, אין ספק בכך. עם זאת, לא אתייחס להחלטתו לבחור בנבחרת ישראל מכיוון שלדעתי זו החלטה אינדיבידואלית של השחקן ומשפחתו. יש לו עתיד מזהיר".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר