"נכנסים לתקופה חדשה": דיאן בודירוגה מונה רשמית לנשיא היורוליג

מינויו של שחקן העבר הסרבי אושר על ידי הנהלת הארגון • "מסתכלים קדימה כדי לפתח את המפעל והשפעתו" • מרשל גליקמן מונה למנכ"ל ויעסוק בעניינים הכלכליים

בודירוגה (מימין) וגליקמן. צוות חדש, צילום: באדיבות היורוליג

עידן חדש ביורוליג: שחקן העבר הגדול דיאן בודירוגה מונה היום (רביעי) לנשיא היורוליג החדש. הוא מחליף את מי שהיה הפעם הניהוליות של מפעל הכדורסל הבכיר באירופה, ג׳ורדי ברטומאו, שכיהן בתפקיד 22 שנים והיה ממקימיו. המינוי יצא לדרך באופן רשמי אחרי המתנה ארוכה לאחר שאושר בהנהלת הארגון.

מאבק גדול היה סביב החלפתו של ברטומאו והוא נמשך זמן רב. הקבוצות הספרדיות רצו שימשיך, רוב האחרות, בהן מכבי ת״א, לא רצו בכך. בסופו של דבר הרוב ניצח, אבל עדיין בין ההחלטה לבין הוצאתה לפועל עברה כמעט שנה.

זהו גם מעבר לשיטת ניהול חדשה. בעוד ברטומאו ריכז את כל הסמכויות אצלו, המבנה החדש יהיה שונה: בודירוגה יעסוק בנושאים המקצועיים והטכניים ובפיתוח החזון של המפעל, מרשל גליקמן ישמש כמנכ״ל ויעסוק בנושאים הכלכליים. עם כניסתו לתפקיד אמר הנשיא החדש: ״אנחנו נכנסים לתקופה חדשה. ב-20 שנה האחרונות היורוליג הפך למותג עולמי. תודה לג׳ורדי ולצוות שלו. אנחנו מסתכלים קדימה כדי לפתח את המפעל ואת ההשפעה שלו״.

בודירוגה הסרבי, היה בעבר שחקן על באירופה ששבר לא מעט שיאים. בגיל 19 הוא כבר היה שחקן זר באיטליה בקבוצת טרייסטה, ושיחק בשלוש מעצמות: בריאל מדריד, פנאתנייקוס וברצלונה. הוא  זכה בשלושה תוארי יורוליג ובשתי אליפויות עולם עם הנבחרת ושלוש אליפויות אירופה.

מעבר להיותו שחקן גדול, בודירוגה התפרסם בכך שלא רצה לעבור לאן.בי.אי למרות ההצעות שהיו לו. מי שהשפיע רבות על הכדורסל כשחקן עובר עכשיו להשפיע עליו מעמדה ניהולית והופך לאחד מאנשי הכדורסל החזקים באירופה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הוא בן 49. תפקידי הניהול שמילא: מנהל הספורטיבי של רומא, סגן נשיא ההתאחדות הסרבית, ומנהל התחרויות של פיב"א, גוף מולו היורוליג נמצא בסכסוך מתמשך. אולי בזכותו יימצא סוף סוף פתרון למלחמה הבלתי נגמרת בין הגופים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר