סוף עצוב לפרק מפואר: על סיום דרכו של פאבלו לאסו בריאל מדריד

הקריירה המופלאה של המאמן הגיעה לסיומה בצורה מפתיעה ודרמטית, שמצידו טוען: "יש לי אישור רפואי מהרופאים שטיפלו בי, שאני יכול לאמן בכל מועדון באופן מקצועי" • בריא או לא, יכול לאמן או לא - זה ה-ויכוח בספרד • וגם: האם נראה אותו כבר בעונה הקרובה בקבוצה אחרת?

פאבלו לאסו. "לא חשבתי שחיי עומדים להשתנות", צילום: EPA

תמונות מרגשות נראו ב-19 ביוני ב"ויזניק סנטר", אולמה של ריאל מדריד. בדקה האחרונה של המשחק בו ניצחה את ברצלונה והבטיחה אליפות, הגיח פאבלו לאסו מחדרי ההלבשה וריגש את האוהדים. המאמן, שנמנע ממנו לנהל את סדרת הגמר בגלל התקף לב שעבר, היה בכל זאת שותף לשמחה העצומה עם החזרת האליפות שסיימה עונה מצוינת של ריאל.

ב-5 ביוני עבר המאמן בן ה-54 התקף לב. לאחר שהייה של מספר ימים בבית החולים הוא שוחרר כשמצבו טוב, אבל עם הוראה לא לחזור לקווים העונה.
לעומת זאת היה ברור שלקראת העונה הבאה הוא חוזר ולא רק בגלל החוזה שיש לו. לאסו הוא אולי גדול מאמני ריאל. הוא החזיר את המועדון להיות מעצמה אירופית והוא המאמן בעל הפז"ם הכי ארוך ביורוליג - 11 עונות באותו המועדון.

המאמן, שהיה מומחה בניהול משברים כולל אחד עמוק וגדול בעונה האחרונה, זכה פעמיים ביורוליג, בשש אליפויות ובשישה גביעים, אימן הכי הרבה זמן במועדון חוץ מלולו סאינז האגדי (14 עונות) וגידל וגילה לעולם שחקנים רבים - בראשם לוקה דונצ׳יץ׳. לאף אחד לא היה ספק, שאם עבר את משבר העונה האחרונה בלי שאפילו יחשבו לפטר אותו ואחרי שהעונה הסתיימה עם גמר יורוליג ואליפות אז הוא ממשיך. אולי ממשיך עד מתי שירצה במועדון.

לאסו. אף אחד לא חשב שעונה מוצלחת כזו תסתיים בפיטוריו, צילום: EPA

לכן, כשהחלו אתמול (שני) בצהריים לצוץ ידיעות שהמאמן מסיים את דרכו בריאל זה היה מאוד מאוד מפתיע. בערב זה כבר הפך לרשמי והתברר שפרק מפואר הסתיים באקורד צורם. קריירה מפוארת במועדון הסתיימה בטעם מר, כשכנראה הפוליטיקה שיחקה תפקיד מרכזי.

"רק מסיבות רפואיות" הודיעה ריאל כשהסבירה את הפסקת עבודתו. על פי המועדון, אחרי התייעצות רופאים ומומחים המשך עבודתו של המאמן מהווה סיכון לבריאותו. במועדון הודיעו שיעמדו בכל ההתחייבויות הכספיות למאמן על פי חוזהו לעונה הבאה. 

העניין הוא שמהעבר השני ניצב לאסו, שאומר למועדון שגם הוא מגובה בחוות דעת רפואיות ושהוא מרגיש מצוין ויכול להמשיך בעבודתו: ״שמח להודיע שיש לי אישור רפואי מהרופאים שטיפלו בי, שאני יכול לאמן בכל מועדון באופן מקצועי", צייץ המאמן. חילוקי הדעות קשים, והמועדון המשיך בשלו ושם קץ ליותר מעשור של המאמן במועדון.

ריאל, שנחשבת מופת לניהול, ומי שזכתה תמיד להרבה מחמאות על הגב שנתנה למאמן בתקופות קשות - זוכה מאז ההחלטה לביקורות רבות בתקשורת. המהלך שלה לא מתקבל לטובה בדעת הקהל ומוגדר כחד צדדי.

"לאסו הרוויח את זה שהוא זה שצריך להחליט על עתידו", צייץ אחד העיתונאים, והיום בעיתונות הספרדית מצוטט הקרדיולוג של המאמן שאומר שהוא "100 אחוז כשיר לחזרה לאימון". ג׳י סי קרול, ששיחק אצלו 10 שנים, צוטט: ״רק לאסו יכול להחליט על עתידו״.

מאחורי הקלעים יש סיפורים שריאל רק עלתה על הגל. בספרד מספרים שהחלטת המועדון על סיום דרכו של המאמן היתה מתקבלת גם לולא סיפור התקף הלב וישנם דיווחים על חילוקי דעות בינו לבין ההנהלה במהלך העונה שהובילו את המועדון למסקנה שזה סוף דרכו אצל הבלאנקוס.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כעת, עולות כמה שאלות. האם העניינים יתדרדרו לתביעות וסכסוך מתוקשר והאם פאבלו לאסו יעמוד כבר בעונה הבאה על הקווים בקבוצה אחרת. הסיפור לא נגמר, הוא כנראה רק מתחיל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר