"לא עניין אף אחד בשדה התעופה בשטוטגרט שלא ביקרתי בישראל בשמונה החודשים האחרונים, הם פשוט סירבו להעלות אותי על הטיסה לרומניה". אם חשבתם שפתיחת עונת האופניים תהיה פשוטה עבור קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן, תרימו טלפון לגיא שגיב.
הישראלי של סאן נשאר לאורך תקופת הקורונה עם בת זוגו עומר בדירתם בג'ירונה, הבסיס של הקבוצה באירופה. אתמול הוא ניסה להמריא לתחרות הרשמית הראשונה של הקבוצה בעיר סיביו, אבל הצליח לעשות זאת רק אחרי תרגיל עתיק מהספר שנקרא 'משנה מקום משנה מזל'.
"עכשיו אני בשדה תעופה ממש קטן בבאדן באדן", תיאר אתמול שגיב, "כאן דווקא הסכימו להעלות אותי בלי בעיה". כעבור כמה שעות שגיב כבר נחת ברומניה, התקבל באופן רגיל ועבר להתכונן למבחן הרציני הראשון שלו אחרי הקורונה.
ככה תיראה העונה שלך? להמר על שדות תעופה שעסוקים בתיירות ספא?
"בוא נראה מה יהיה, קשה לי לדעת אבל אני ממש מקווה שלא. הדבר שהכי עבד לרעתי היה הדרכון הישראלי, למרות שלא הייתי בארץ בשמונה החודשים האחרונים, אבל זה לא עניין אותם. גם לאיגוד העולמי אין ממש מה לעשות כיוון שאלה החלטות פנימיות של המדינות, עניינים שהם הרבה מעליהם".
כרוכבים שטסים בעולם הבירוקרטיה הזאת ודאי חדשה לכם.
"נכון. לא חדש לנו להתעסק בטיסות, אי הוודאות היא הבעיה העיקרית שלנו. פתאום לא ברור שבכלל אעלה על הטיסה וזה מימד שלא עוזר לי לרכב יותר מהר במרוץ".
אני מניח שלא רק בעלי דרכון ישראלי סובלים מחוסר ודאות.
"הרוכב האסטוני שלנו, מיקל ראיים, היה איתי אתמול בבוקר בשדה בשטוטגרט והוא כן עלה על הטיסה משם לרומניה אבל לא לפני שגם הוא קיבל חדשות. אחרי שבצ'ק אין הודיעו לי שאני לא עולה, סיפרו לו שהוא יצטרך להיכנס לבידוד של שבועיים כשינחת ברומניה. אני מאוד מקווה שמארגני המרוץ שם יארגנו שהדבר הזה לא יקרה".
שישיית רוכבי סאן ברומניה, אתמול // צילום: sjors baukeboom
החודשים הקרובים אמורים להיות עמוסים במיוחד עבורכם. אתה אופטימי?
"בינתיים זה נראה לא טוב. הנה, כמו שאמרו לראיים שהוא יצטרך להיכנס לבידוד. זו התחרות הרשמית הראשונה והפעם הראשונה שאנחנו מנסים בכלל לטוס בתקופת הקורונה וצריך לבחון איך זה יתפתח בהמשך".
שליטה דרום אמריקאית
שגיב כאמור נחת אתמול בסיביו לקראת פתיחת המרוץ היום, שצפוי שיהיה למקרה בוחן עבור איגוד האופניים העולמי, חלק מקבוצות הוורלד טור הבכירות וכמובן הרוכבים שממילא נדרשים למשטר קפדני שרק יילך ויגבר.
אחת השאלות המסקרנות ביותר מעבר לספורטאים תהיה הקהל. אם במרוץ בסיביו ממילא לא צפויים למלא את הכבישים יותר מדי צופים, בשמיני באוגוסט ייערך מרוץ מילאנו - סן רמו, אחד ממרוצי הקלאסיקות של אירופה, שם כבר ככל הנראה תהיה הוראה ברורה לקהל שלא לצאת לרחוב.
מארגני הטור הפולני, שייפתח לאחר מילאנו - סן רמו, כבר הודיעו שלא יאפשרו לקהל להגיע לאיזור התחרות ויתרה מכך - ימנעו גם כניסה של אנשי תקשורת למעט זכיין השידור בטלוויזיה.
הטור בסיביו יכלול ארבעה קטעים וייפתח בקטע אישי נגד השעון למרחק 2.5 ק"מ. בשלוש השנים האחרונות הטור נשלט על ידי רוכבים מדרום אמריקה, אבל בקבוצת סאן מפנטזים אולי על כניסה לאחד המקומות על הפודיום.
את השישייה של סאן ירכיבו כאמור שגיב, שינסה לסייע לפייבוריט מתיאס ברנדאלה האוסטרי או לרודי ברבייר הצרפתי לנצח את המרוץ הכללי. יחד איתם ישלימו את השישייה מיקל ראיים האסטוני, דניאל טורק (צ'כיה) ומתיאו באדילאטי (שוויץ).
"החזרה לעונה אחרי סגר הקורונה לא התחילה טוב, אבל היא יכולה להימשך טוב מאוד בעיקר אם נגשים כמה מטרות מקצועיות שבכל זאת הצבנו לעצמנו", סיכם אתמול שגיב
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
