ילדה זהב: אנסטסיה גורבנקו אלופת העולם גם ב-100 מטר מעורב

אליפות העולם בבריכות קצרות: השחיינית בת ה-18 ממשיכה לעשות חיל בתחרות היוקרתית באבו דאבי, ואחרי המדליה ב-50 מטר חזה, היא הצליחה לקטוף שוב את המקום הראשון

גורנבקו עם מדליית הזהב. פשוט מקסימה, צילום: אי.פי

אנסטסיה גורבנקו הדהימה היום (ראשון) עם מדליית זהב נוספת, הפעם במשחה שנחשב לאחד העיקריים שלה – 100 מעורב אישי. הישראלית פתחה את המשחה מצוין, נקלעה לפיגור קטן ליריבה הרוסייה קמנבה, אולם בשתי הבריכות האחרונות היא לחצה על הדוושה ורשמה ניצחון מרשים בתוצאה 57.80 שנ', שיפור של עשירית השנייה לשיאה הישראלי ומדליית זהב שנייה לשחיינית שכבר בגיל 18 ניתן לדבר עליה כשחיינית הישראלית הטובה ביותר אי פעם. גורבנקו הקדימה את בריל גסטלדלו הצרפתיה ב-16 מאיות ואת קמנבה ב-35 מאיות.

דקות ספורות לאחר מעמד קבלת המדליה ונגינת התקווה בפעם השנייה בבריכה באבו-דאבי, קפצה אלופת העולם הטרייה במקצה השני של חצי הגמר ב-100 מ' חזה לאחר מקצה חצי גמר ראשון מהיר שחייב אותה להתקרב מאוד לשיאה האישי על מנת להבטיח את מקומה בגמר. כהרגלה, התגובה שלה לזינוק הייתה מהטובות, אולם היא נאלצה להסתפק במקום ה-11 בתוצאה 1:04.95 דק' – חצי שנייה משיאה הלאומי ו-14 מאיות בלבד ממקום בגמר.

בין הגמרים וחצאי הגמר בערב התחרויות הרביעי באליפות ראוי לציין את זכייתה של רנומי קרומובידג'יוג'יו בזהב ב-50 מ' פרפר. השחיינית בת ה-31 הוכיחה שהגיל הוא רק מספר. ההולנדית סיימה ראשונה בתוצאה 24.44 שנ' המהווה שיא אליפות חדש (בו היא החזיקה), שיא אישי חדש והתוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה.

ההולנדית שזכתה בקריירה ב-42 מדליות זהב בכל המסגרות הגדולות (משחקים אולימפיים, אליפויות עולם ואליפויות אירופה בבריכות קצרות וארוכות) הקדימה ב-7 מאיות את שרה סיושטרום השוודית – אלופת העולם במשחה המקביל בבריכות אולימפיות. האמריקנית קלייר קורזן בת ה-17 וחצי זכתה בארד עם 24.55 שנ' ושברה את שיא עולם לנוער ואת השיא האמריקני.

מחר (שני) בבוקר יזנקו למים 5 שחיינים מהמשלחת הישראלית. גורבנקו תהיה הראשונה שתזנק ב-07:41 למוקדמות 200 מ' מעורב. זינוק בכורה באליפות ירשום איתן בן שטרית במוקדמות 400 מ' מעורב בשעה 08:06. דניס לוקטב יזנק בפעם השלישית באליפות, בשעה 08:47 במוקדמות 100 חופשי.

ב-09:35 כריס פיצ'וגין יקפוץ למים בפעם השנייה באליפות למוקדמות 50 מ' חזה. הישראלי האחרון שיקפוץ למים בבוקר יהיה מתן רודיטי שסיים רביעי במשחקים האולימפיים בטוקיו במרתון השחייה ל-10 ק"מ. הפעם הוא יתחרה במוקדמות המשחה הארוך באליפות – 1500 מ' חופשי בשעה 09:58.

גורבנקו אמרה לאחר הזכייה: “אני שמחה כי זה הזמן הכי טוב שלי, מה עוד אני יכולה לבקש? אני באה כדי ליהנות עם החברים שלי ולעשות את הכי טוב שאני יכולה”.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "אנסטסיה גורבנקו עושה זאת שוב ומוכיחה את היותה ספורטאית ענקית! מדליית זהב נוספת באבו דאבי והישג חסר תקדים. ברכות על הזכייה הנוספת שהיא תוצאה של עבודה קשה ובסופה ניצחון אדיר. גאים בך אנסטסיה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
גורבנקו בפעולה, היום באבו דאבי, צילום: אי.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר