לואיס המילטון עלול לאבד את תואר אליפות הפורמולה 1 הראשונה שלו. בחודש הבא ייפתח בבית המשפט בלונדון הדיון בנוגע לתביעתו של פליפה מאסה, הנהג הברזילאי לשעבר, שדורש את התואר משנת 2008. הבריטי הוכתר בהקפה האחרונה של העונה, אולם תקרית שנויה במחלוקת כמה שבועות קודם לכן הובילה לסערה ענקית.
כדי להבין את הדרישה של מאסה, שאיבד את התואר ממש בשניות האחרונות של העונה, צריך לחזור אחורה לאחת השערוריות הגדולות בתולדות הפורמולה 1. הפרשה נחשפה באוגוסט 2009, אחרי שרנו הדיחה את הנהג נלסון פיקה ג'וניור, והוא בתגובה חשף שההתנגשות שלו בגרנד פרי בסינגפור הייתה בהוראת ראשי הקבוצה, זאת כדי שפרננדו אלונסו יוכל לנצח.
מאסה, שהוביל את המרוץ בעת התאונה, נכנס להחליף צמיגים, אלא שהעצירה הייתה מזעזעת והוא התחיל לנסוע כשצינור הדלק עוד מחובר למכונית. העיכוב הוריד אותו למקום ה-13, המילטון סיים שלישי וצבר שש נקודות ואלונסו ניצח. פיקה חשף שעוד לפני המרוץ ראשי הקבוצה הורו לו להתרסק: "ברנו איימו לבטל את החוזה שלי".
חמישה שבועות מאוחר יותר, במרוץ גשום בברזיל, מאסה אומנם ניצח אבל בהקפה האחרונה המילטון טיפס למקום החמישי וזה הספיק לו כדי לזכות באליפות. אחרי פיצוץ פרשת "קראשגייט" והתאונה המכוונת של רנו, מאסה ופרארי דרשו לבטל את תוצאת המרוץ בסינגפור, מה שהיה מכתיר אותו לאלוף, אך אז הם גילו: לפי חוקי FIA תוצאות העונה לא ניתנות לשינוי מרגע שהגביע מוענק בסיומה.
לפני כשנתיים וחצי הגיעה התפתחות חדשה. ברני אקלסטון, מי שהיה בעלי הסבב באותם ימים, הודה: "ידענו על השערורייה עוד בשנת 2008, אבל החלטנו לא לעשות דבר. רצינו להגן על הענף, לפי החוקים היינו צריכים לבטל את המרוץ בסינגפור ואז מאסה היה מוכתר לאלוף העולם ולא המילטון". הדברים גרמו למאסה לפעול ויחד עם אנשיו הוא החליט לתבוע מחדש את האליפות שמגיעה לו.
לפי ה"טיימס", מלבד האליפות הברזילאי דורש גם פיצוי אסטרונומי בסכום הקרוב ל-100 מיליון יורו, זאת בשל אובדן חסויות וקמפיינים שיווקיים. בכל זאת, אחרי אותה עונה בה היה מרחק שניות אחדות מאליפות הוא לא הצליח לחזור לעצמו, בשנה שלאחר מכן נפצע קשה בתאונה על המסלול ולמרות שהצליח לחזור לנהוג די דשדש עד שפרש ב-2017 בשורות וויליאמס.

