אין הרבה ספורטאים שמגיעים למהירויות מטורפות כמו בפורמולה 1. המכונית שיכולה להגיע גם למהירות של 350 קמ"ש, דורשות מהנהגים ריכוז מקסימלי, שכן כל תנועה אחת לא נכונה, יכולה לגרום לתאונה, ובעולם של הפורמולה, יש לא מעט כאלה.
במשך שנים ראינו תאונות מחרידות על מסלול המירוצים. אולי הזכורה מכולן היא של הנהג האגדי איירטון סנה, שנחשב לאחד הנהגים הגדולים ביותר בכל הזמנים. הוא נהרג במסלול "אנצו ודינו- פרארי", המכונה גם מסלול אימולה. בנוסף אליו ישנם עוד 31 מקרי מוות באירועים שונים שקשורים לפורמולה 1.
במשך שנים חיפשו עוד ועוד דרכים לצמצם את התאונות הקטלניות וב-2018 הגיע שכלול אחד קטן, שנראה פשוט ממש, ובכל זאת שינה את מציאות הענף לגמרי. ה-HALO הוא מסגרת טיטניום בצורת חצי עיגול, שמותקנת מעל הקוקפיט של הנהג. היא נראית כמו קשת או "ידית" שמגינה על הראש. הרעיון הוא פשוט: להגן על הנהג מפגיעות של חפצים גדולים (כמו גלגל שמתנתק, שברי מתכת, או אפילו רכב אחר).
יש מספר נהגים שהחיים שלהם פשוט ניצלו בזכות כך, כמו למשל לואיס המילטון, הנהג האגדי, שניצל בזכות ה-HALO, כאשר המכונית של מקס ורסטאפן עלתה עליו ובזכות המסגרת המיוחדת לא קרה לו שום דבר משמעותי.
עוד פרטים על השינוי המשמעותי הזה אפשר לראות בכתבת הוידאו שנמצאת למעלה.

