דונלד טראמפ ונשיא ה-UFC דנה ווייט. צילום: AFP

מהגבוהים בהיסטוריה: ה-UFC חתמה על הסכם שידורים ענק

ארגון ה-MMA חתם על הסכם זכויות תקשורת עם פרמאונט למשך 7 שנים בשווי של 7.7 מיליארד דולר • כל פרטי העסקה ההיסטורית והביטול של מודל ה-Pay Per View

ה-UFC חתמה על הסכם זכויות תקשורת בלעדיות בארה"ב עם פרמאונט למשך 7 שנים בשווי של 7.7 מיליארד דולר, כך הודיע היום (שני) הנשיא דיינה ווייט.

מתחילת 2026, כל אירועי ה-UFC ישודרו ב-Paramount+, כאשר אירועים נבחרים ישודרו גם ב-CBS. Paramount לא תגבה מהצופים עמלות נוספות, מה שבפועל מבטל את מודל ה-PPV שלפיו עבדה ESPN עם ארגון ה-MMA הענק.

איליה טופוריה, צילום: רויטרס

"מדובר בעסקה היסטורית עם פרמאונט ו-CBS", הצהיר נשיא ה-UFC, דנה ווייט, בהודעה הרשמית. "זו הזדמנות אדירה עבור הקהל שלנו וגם עבור הלוחמים. לראשונה אי פעם, חובבי הענף בארצות הברית יוכלו לצפות בכל תכני ה-UFC ללא מודל ה-Pay Per View, מה שיהפוך את הצפייה בארגון לזולה ונגישה יותר. הארגון הוא כעת אחד מהגדולים בעולם, והחשיפה אצל פרמאונט רק תתרום ללוחמים שלנו".

כדי להמחיש את דבריו של ווייט, ה-UFC מחזיק כיום באחד מחוזי הטלוויזיה הספורטיביים הגדולים בארצות הברית – בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר לשנה בממוצע.

לשם השוואה, חוזי השידור של ה-NFL מגיעים לכ-2 מיליארד דולר בשנה, ואילו אלו של ה-NBA עומדים על קצת פחות מ-1.5 מיליארד. המשמעות היא שה-UFC ניצב כעת בשורה אחת עם ה-NFL, ה-NBA וזכויות השידור של NBC לאולימפיאדה.

אסלאם מחאצ'ב, צילום: AFP

הנסיקה של ה-UFC

בשנים האחרונות הפכה ה-UFC מאירוע נישתי של חובבי קרבות לכלי בידור ספורטיבי מהגדולים בעולם. עם לוחמים כריזמטיים כמו קונור מקגרגור, חביב נורמאגומדוב וישראל אדסניה, הארגון הצליח לפרוץ את גבולות זירת הקרב ולהפוך לתופעה תרבותית שמושכת קהלים צעירים בכל העולם. 

הפופולריות הגוברת נובעת גם מהנגישות הדיגיטלית: קטעים מהקרבות מתפשטים במהירות ברשתות החברתיות, והלוחמים עצמם מנהלים דמויות ציבוריות צבעוניות שמעוררות עניין, מחלוקת ואמוציות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...