רסלמניה 41 צפויה להיות אחת הדרמטיות והבלתי צפויות שראינו בשנים האחרונות. ג’ון סינה חוזר אחרי היעדרות – אבל הפעם בתור ״האיש הרע״. קודי רודס מחכה לו בצד השני של הזירה, ורוצה להפוך לפנים החדשות של ה-WWE. רומן ריינס, סת’ רולינס וסי אם פאנק יפגשו לקרב משולש על שליטה, נקמה, וכמובן – האליפות.
כדי להבין מה בדיוק מצפה לנו בלילות הקרובים – ומה כל כך מיוחד ברסלמניה הזו – שוחחנו עם אורן טרייטמן, אחד האנשים שמכירים את הזירה טוב יותר מרוב המתאבקים עצמם. כמייסד ערוץ ״קלוזליין״ וכחלק מקהילת ההיאבקות של ישראל, הוא מנתח את העלילות, מסביר את ההקשרים – ומציע זווית שגם מי שלא עקב כל השנה יוכל להתחבר אליה.
קודי רודס נגד ג’ון סינה: הלפיד עובר – או שלא?
אחד הקרבות המסקרנים ביותר השנה יפגיש בין קודי רודס – אלוף אהוב, יציב ומוביל – לבין ג’ון סינה, שחוזר לרסלמניה בשנה שבה הכריז על פרישתו, והפעם כדמות ההיל – נבל שזוכה לקריאות בוז מהקהל שעד לא מזמן העריץ אותו. “זה אחד המהלכים שכל אוהד איחל לו במשך שנים”, אומר אורן, “כבר איבדנו תקווה שנראה את סינה כהיל – ואז הוא פשוט עשה את זה. He’s Time Is Now, כמו שהוא עצמו אמר”.
מהצד השני עומד קודי רודס, שזכה באליפות בשנה שעברה ומאז רק הלך והתחזק. “קודי הצליח לכבוש את לב האוהדים בצורה לא מובנת מאליה”, הוא מסביר. “למרות שהיה צפוי שנמאס מהדמות שלו, הקהל פשוט אוהב אותו יותר ויותר. הוא שובר שיאי מכירות, זוכה לאהדה עצומה, והוא ללא ספק הפנים החדשות של ה-WWE”.
ובמרכז הקרב – שאלה אחת גדולה: האם זה באמת רגע של העברת לפיד? “כשמסתכלים על הסיפור בין סינה לקודי, זו בדיוק התחושה”, אומר אורן. “כמו שהיה עם דה רוק והוגן, כמו שהיה בין סינה לדה רוק – עכשיו תורו של קודי לקחת את המושכות. אבל כדי שזה יקרה באמת, הוא צריך לנצח את מי שהיה הסמל של הדור הקודם".
רומן ריינס, סת’ רולינס וסי אם פאנק: משולש של כאוס
הקרב המשולש בין רומן ריינס, סת’ רולינס וסי אם פאנק נראה על הנייר כמו חלום רטוב של כל אוהד ותיק – אבל בפועל, לא בטוח שהסיפור מצליח להחזיק את עצמו. ריינס אמנם מגיע עם הישג היסטורי – הכי הרבה הופעות בקרב המרכזי של רסלמניה – אבל הסיפור סביב הקרב הזה, לדעת אורן, פחות חד. “ניסו ליצור אינטגרציה בין שלוש הדמויות, אבל יצא סוג של פלונטר”, הוא אומר.
“כל צלע במשולש הזה עומדת חזק בפני עצמה – ריינס מול רולינס, פאנק מול ריינס, רולינס מול פאנק – אבל כשמשלבים את שלושתם, משהו הולך לאיבוד”.
הוא מזכיר את ההיסטוריה האישית שנמצאת מתחת לפני השטח: “אם זה היה רק ריינס מול פאנק, היה אפשר לבנות את זה סביב פול היימן – שפעם היה האיש של פאנק והיום האיש של ריינס. אם זה היה רק ריינס מול רולינס – זו יריבות שקיימת כבר שנים, שלא קיבלה את הסיום הגדול שלה. וגם בין רולינס לפאנק יש סיפור – של הערצה שהתפוצצה. כל אחד מהם היה יכול לככב בקרב מרכזי לבד – אבל יחד, זה משולש כאוס”.
ומה לגבי סי אם פאנק עצמו? מעבר לחזרתו המתוקשרת, השם שלו עורר מחלוקת בקרב אוהדים בישראל, בעקבות פוסטים נגד המדינה. “קשה לאוהדים לעשות את ההפרדה בין המקצועי לאישי כשמישהו מפרסם דברים כאלה נגד ישראל”, אומר אורן. “הוא העלה תמונות של מוזיאון השואה לצד הכיתוב ‘Free Palestine’ – זה או בורות מוחלטת או חוסר הבנה בסיסית של מה שקורה פה”.
מצד שני, הוא מוסיף: “כשראיתי אותו חוזר, התרגשתי. לראות אותו מגיע לקרב מרכזי אחרי כל השנים האלו – זה רגע מרגש, אבל קשה באמת לברך אותו כשהוא מביע עמדות כל כך קיצוניות”.
ג’יי אוסו נגד גונת’ר: אהבת הקהל מול קללות ברשת
אחד הקרבות הפחות צפויים ברשימת הקרבות המרכזיים של השנה מפגיש בין ג’יי אוסו, שהפך לאחד האהובים בארגון, לבין גונת’ר – אלוף קשוח שמגיע לקרב כמעט בלתי מנוצח. אבל אהדת הקהל לא משתקפת תמיד במדיה החברתית, ואורן שם את האצבע על הפער: “העולם ברשתות והעולם האמיתי הם שני עולמות שונים לגמרי. בטוויטר אולי לא אוהבים את ג’יי אוסו, אבל כשאתה רואה את תגובת הקהל ברויאל ראמבל או בתוכניות השבועיות – אתה מבין שהוא אחד האהודים ביותר כיום”.
הבעיה, לדבריו, היא שעם האהבה מגיע גם לחץ. “יש עליו ביקורת – ובצדק. בכל פעם שהוא קיבל הזדמנות גדולה, הוא לא באמת הצליח לספק את הסחורה. הקרב מול רומן ריינס בסאמרסלאם 2023, או הקרב מול אחיו ברסלמניה בשנה שעברה – אלה לא היו רגעים גדולים. עכשיו יש לו צ’אנס אמיתי לתקן, והוא חייב לנצח בשביל להוכיח שהוא לא רק כריזמטי – אלא גם מתאבק של רגעים גדולים”.
ומה הסיכוי שלו באמת לנצח את גונת’ר? “אני לא הייתי מהמר נגד גונת’ר בשום מצב”, אומר אורן. “אבל זו רסלמניה – והכול יכול לקרות. גם ניסים.”
אורן טרייטמן הוא מייסד ערוץ היוטיוב קלוזליין, גוף התוכן המוביל בישראל בכל מה שקשור לעולם ההיאבקות. יחד עם יוני שטרית, אלון לוין, יובל גולדשמיט ויונתן הררי – הם מנהלים את קהילת ההיאבקות של ישראל בפייסבוק, מסקרים את כל מה שקורה ב-WWE וגם מחוצה לו, ומנגישים את הזירה העולמית לאוהדים מקומיים בעברית. קלוזליין הוקם ביוני 2020, וכיום כולל סיקור שבועי, פודקאסטים, ראיונות מיוחדים ופרשנות מקצועית מהזווית של אוהדים שמכירים כל קרב וכל דמות.
מה הסיפור של רסלמניה 41?
עבור אורן, זו רסלמניה של מבחן. “רסלמניה 40 הייתה כמו ‘סוף המשחק’ של מארוול – אירוע ענק עם סיום אפי שקשה לשחזר”, הוא אומר. “הפעם השאלה היא – האם אפשר לעשות משהו אפילו גדול יותר”. למרות שקיים ויכוח לגבי חוזק הקארד השנה, הוא מדגיש שזה לא אומר שהאירוע חלש. להפך: “יש פה בסיס מצוין לרסלמניה מעולה – גם אם הוא מרגיש קצת אחר״.
מה פספס מי שלא עקב השנה?
“המון”, צוחק אורן. “אבל הכי חשוב להבין ששני הקווים המרכזיים – סיפור הבלאדליין והמסע של קודי רודס – נבנו לאורך שנים, והגיעו לשיאים שלהם רק לאחרונה. מי שלא ראה את זה, שווה לו לחזור אחורה – להבין מאיפה זה התחיל”.
והשידור בנטפליקס – הולך לשנות משהו?
“כן – ובעיקר בחשיפה”, הוא מסביר. “כשהיה הקרב בין ג’ייק פול למייק טייסון – נטפליקס קרסה. מאז הם תיקנו הכול, ול-WWE זו הזדמנות להיחשף לקהל שונה לחלוטין”.
ומה לגבי התחושה ש-WWE חוזרים לדמויות של פעם? זו נוסטלגיה או מעיד על תקיעות?
“אין מה לחפש את מה שהיה פעם”, חותך אורן. “זה לא אמור להיות כמו פעם – וזה גם לא יכול להיות. היום יש דמויות מורכבות, עם עומק, רגשות, קונפליקטים – זה לא סתם קברן או רואה חשבון. זו דרמה. וזה הופך את המוצר של היום לטוב יותר. מי שתקוע בעבר – מפספס”.


