בשנת 2021 נחתם חוזה לשלוש שנים שהבטיח לנותני החסות האולימפיים את זכויות השיווק גם במשחקים הפראלימפיים. בהתאם לכך, נותני החסות של שני האירועים זהים, פרט לחריג אחד: למשחקים הפראלימפיים בפריז יש ספונסר בכיר נוסף – אוטובוק, חברה המתמחה בתותבות, אורתוזיס וכיסאות גלגלים. ההסכם איתו התאפשר בזכות סעיף מיוחד המפריד בין תחומי הפעילות של אוטובוק לבין נותני החסות האולימפיים.
החוזה הנוכחי בין הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) לוועד הפראלימפי הבינלאומי (IPC) תקף עד 2032, מה שמבטיח את המשך שיתוף הפעולה בשיווק האירועים. נשיא ה-IOC, תומאס באך, ציין כי ה-IPC יקבל "סכום משמעותי" כתוצאה מהשיווק המשותף, כשההערכה היא שמדובר במספר דו ספרתי של מיליוני יורו.
העניין העולמי במשחקים הפראלימפיים נמצא במגמת עלייה מתמדת, בזכות לחץ מצד החברה ונותני החסות. שידורי הטלוויזיה מפריז 2024 צפויים להגיע ללפחות 160 מדינות, מה שמגביר את העניין של נותני החסות ותעשיית הספורט במשחקים הפראלימפיים. פריז, העיר המארחת, תומכת במהלך עם אחידות עיצובית בין המשחקים האולימפיים והפראלימפיים, כשההבדל היחיד בלוגו יהיה שלוש קשתות צבעוניות במקום חמש הטבעות האולימפיות.
על פי ההערכות, העלות הכוללת של המשחקים הפראלימפיים תעמוד על כ-3.7 מיליארד יורו – פחות מחצי מהמשחקים האולימפיים. פער זה נובע בעיקר מכך שהאולמות והמתקנים שנבנו משמשים את שני האירועים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
