הצדדים הנסתרים של נובאק ג'וקוביץ': מדיטציה, כדורגל, פילנתרופיה והרבה כסף

אחד הטניסאים הגדולים ביותר אי פעם חוגג יום הולדת 37 כשהונו שווה כמעט רבע מיליארד דולר • כל מה שלא ידעתם על הפנומן הסרבי שנמצא בשלהי הקריירה האדירה

נובאק ג'וקוביץ' מדבר בפודקאסט של ניק קיריוס

נובאק ג'וקוביץ', אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה ולדעת רבים הטוב מכולם אי פעם, חוגג היום יום הולדת 37. מעבר להיותו אחד הטובים אי פעם שדרכו על המשטח, נובאק הוא גם הטניסאי המרוויח ביותר בתולדות הענף. עם 24 תארי גראנד סלאם באמתחתו והון המוערך בכ-240 מיליון דולר, הסרבי לא רק שולט במגרש, אלא גם מחוץ לו.

הישגים ספורטיביים חסרי תקדים
ב-2016 הפך לשחקן הראשון אי פעם שהחזיק בכל ארבעת תארי הגראנד סלאם בו זמנית, על שלושה משטחים שונים. הוא גם הטניסאי היחיד שזכה בכל תשעת טורנירי המאסטרס 1000. נולה דורג במקום הראשון בעולם על ידי ה-ATP במשך 373 שבועות בסך הכל, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה. ולא נשכח את היריבות מיתולוגית עם רפאל נדאל, שהביאה לעולם כמה מהמשחקים המרתקים ביותר בתולדות הטניס.

הכנסות אדירות
ג'וקוביץ' זכה ביותר מ-170 מיליון דולר מפרסים לאורך הקריירה, בין השאר בזכות חוזי חסות רווחיים עם מותגים כמו אדידס, יוניקלו, מרצדס בנץ, סייקו וחברת השעונים היוקרתית Hublot. בין יוני 2018 ליוני 2019 הרוויח סכום עצום של 50 מיליון דולר מחסויות בלבד, בשנה שלאחר מכן הרוויח סכום דומה.

אישיות גלובלית
נולה ידוע כאוהד מושבע של כדורגל, מקדיש זמן רב למדיטציה, עד שעה ביום. הוא חבר בכנסייה הסרבית האורתודוקסית, משקיע בחברת ביוטק דנית העוסקת בפיתוח תרופה לקורונה ללא חיסון, ותומך נלהב בחינוך ילדים בסרביה באמצעות קרן הנושאת את שמו.

הוא גם נהנה מפופולריות עצומה ברשתות החברתיות, עם למעלה מ-13 מיליון עוקבים באינסטגרם, 9.2 מיליון בטוויטר ויותר מ-10 מיליון בפייסבוק. את החשבונות הללו הוא מנצל גם לצרכים מסחריים-שיווקיים.

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לסיכום
נובאק ג'וקוביץ' הוא לא רק ספורטאי ענק, אלא גם איש עסקים מוצלח וסלבריטי בינלאומי. הישגיו על המגרש ומחוצה לו הופכים אותו לאחד הדמויות המרתקות והמשפיעות ביותר בעולם הספורט כיום, גם אם לא כולם אוהבים אותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר