לוחם הטאקוונדו הישראלי בראיון: "רוצה לראות את כל הפלשתינאים נגדנו בפריז"

נמרוד קרביצקי, הלוחם ובן זוגה של המדליסטית האולימפית אבישג סמברג: "תראו אותי שם עם חולצות ופונפונים. היא תזכה במדליית הזהב" • וגם: הכישלון האישי בהעפלה ("פעם שנייה שאני מפספס את ההזדמנות") והמחשבות על אליפות אירופה הקרובה: "רוצה להשמיע את התקווה, במיוחד בתקופה הזו"

אימון נבחרת ישראל בטאקוונדו לפני אליפות אירופה

ניצחון אחד בלבד, זה היה המרחק של לוחם הטאקוונדו נמרוד קרביצקי מהשגת הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז. במרץ האחרון הוא הפסיד בחצי הגמר בתחרות המיון שנערכה בבולגריה ופספס את מקומו באולימפיאדה, אך הוא בכל זאת יעשה את הדרך לבירה הצרפתית, זאת כדי לעודד מקרוב את חברתו, המדליסטית האולימפית אבישג סמברג.

עוד לפני כן, בסוף השבוע הקרוב, הוא ישים את הכל בצד כדי להביא עוד הישג בקריירה המוצלחת וינסה לזכות במדליית הזהב באליפות אירופה שתתקיים בבלגרד שבסרביה.

"זה החיים ואין מה לעשות", סיפר קרביצקי על החמצת האולימפיאדה. "באתי ועשיתי את הכי טוב שלי. בינואר קרעתי את הרצועה, ככה שהייתה אי ודאות אם אני בכלל אצא לתחרות המיון. התחלתי לבכות באותו יום, כשחשבתי שאיבדתי את האולימפיאדה".

קרביצקי וסמברג, צילום: איגוד הטאקוונדו

קרביצקי המשיך: "ניסינו הכל, יש לנו צוות מטורף שעזר לי והגעתי בסופו של דבר הכי מוכן שיש. נתתי את הלב והנשמה, ניסיתי לעשות את הכי טוב שלי, מאוד רציתי להיות באולימפיאדה, זאת הפעם השנייה ברציפות שאני מתמודד בקרב העלייה.

"לא אשקר שהיה לי קשה לחזור לאימונים, בטח שיש עכשיו אליפות אירופה. אתה אומר 'מה זה אליפות אירופה לעומת אולימפיאדה', אבל אני ספורטאי ובנאדם שרוצה להגיע להישגים הכי גדולים שלי".

אתה חושב גם על קמפיין נוסף לאולימפיאדת לוס אנג'לס?

"יש עוד ארבע שנים וקודם יש אליפות אירופה, תן לי לחשוב יום יום, להשתפר ולחשוב למה לא הצלחתי פעם שנייה להגיע למשחקים ברגע האמת. עכשיו, בהכנות לאליפות, לא הצלחתי עוד להבין מעצמי. איך שסיימנו את תחרות המיון, לקחתי שבוע וכבר חזרתי לאימונים, אבל לוס אנג'לס זה אופציה".

כמה הענף הזה אכזרי?

"אנשים אפילו לא יודעים כמה, כי זה רק טופ 16 בעולם מגיעים לאולימפיאדה, רק 2 מכל יבשת. סיימתי את תחרות המיון שלישי. אתה קורע את התחת בשביל להגיע ובמידה ולא נכנס לטופ 5 בעולם, אתה רק נכנס למיונים ושם ביום נתון צריך להיות ביום הכי טוב שלך ובמידה והפסדת אתה הולך הביתה. צריכים להבין שטאקוונדו זה ענף מאוד קשה, כשלהיות אלוף אירופה ואלוף עולם זה הישגים מטורפים".

נמרוד קרביצקי, צילום: איגוד הטאקוונדו העולמי

מה פגע בך להגיע לאולימפיאדה?

"בסופו של דבר זה מחסום טכני ומנטאלי, צריך להיות כנה עם עצמי. בסוף של התחרות אתה לבד עם עצמך בלילה ומתחיל לשפוט את עצמך למה הפסדת. מאוד קשה לי עכשיו להבין, פיזי, גופני ולא נותן את התירוץ שבינואר נפצעתי. בסופו של דבר הכל לטובה".

כמה אתה רוצה להיות אלוף אירופה?

"דווקא בתקופה הזאת מאוד חשוב לי, מה שאנחנו עוברים במדינה, להשמיע את התקווה בשביל כולם, רק זה עושה לי צמרמורת ונותן את התקווה להמשיך להילחם. באמת מאמין שבסופו של דבר יהיה טוב, לא משנה כמה שאני אפשל, מאמין שהגדולה שלי תגיע".

כמה זה מוריד מהלחץ שירד מהפרק האולימפיאדה לקראת אליפות אירופה?

"זה קצת הוריד, כי בסופו של דבר חיי ספורטאי זה האולימפיאדה מהרגע שאתה ילד. ברגע שירד האולימפיאדה אז פתאום שהמשכתי את האימונים ולא היתה הכנה לאליפות עצמה, בא לעשות את הכי טוב ויהיה מה שיהיה, הכל כבר כתוב".

בפריז נראה אותך מעודד את החברה שלך, המדליסטית האולימפית אבישג סמברג?

"כבר סגרתי כרטיסים, אתם תראו אותי עם חולצה, פונפונים – אני רוצה לראות את כל הפלשתינאים האלה נגדנו. בסופו של דבר הבת זוג שלי מתחרה".  

אבישג סמברג ונמרוד קרביצקי, צילום: אלן שיבר

היה לך את החלום שאתה ואבישג מתחרים ביחד בפריז?

"בסופו של דבר אנחנו מתאמנים ביחד. שנינו רצינו מאוד להיות שם, אבל זה הספורט. אני מקבל את זה בהבנה, אעשה הכל שהיא תגיע לאולימפיאדה, תיקח את המדליה שהיא צריכה לקחת – שזה זהב. היא מסוגלת לזה, אני יודע שיש עליה צפיות, היא תשים אותן בצד ותהיה חדורת מטרה ותתן את הכי טוב שלה באותו יום".

בתוך כך, חברתו סמברג לא תשתתף באליפות אירופה, כדי לא להעמיס עליה לקראת אולימפיאדת פריז. בנוסף לקרביצקי, ישתתפו עוד 11 ספורטאים וספורטאיות: בנשים: רבקה באייך (עד 46 ק״ג), ביאנה לאגר (עד 53 ק״ג) ודנה אזרן (מעל 73 ק״ג). בגברים: טום פשקובסקי (עד 54 ק״ג), אורי פטישי (עד 58 ק״ג), דימה נגייב (עד 63 ק״ג), איליה רודרמן (עד 80 ק״ג), איתמר ששון (עד 87 ק״ג), אלכס פיליפוב (מעל 87 ק״ג) והלוחמים הפראלימפיים אסף יסעור (עד 58 ק״ג) ועדנאן מילאד (עד 63 ק״ג).

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
נבחרת הטאקוונדו של ישראל, צילום: איגוד הטאקוונדו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר