למרגלות מגדל אייפל ובכל רחבי צרפת: הכירו את המתקנים שייארחו את המשחקים האולימפיים בפריז

ההיסטוריה, היופי, האטרקציות והאופנה: לספורטאים שיגיעו לבירה הצרפתית תהיה הזדמנות להתחרות בכמה מהמקומות האייקונים ביותר של העיר • אז איפה ייערכו משחקי הכדורגל, הכדורסל, הטניס ושלל הענפים הכי מעניינים?

נהר הסיין עלה על גדותיו והזיז את השעון לאולימפיאדת פריז/ רויטרס

פריז בירת צרפת היא ללא ספק אחד מהמטרופולינים המרהיבים, האטרקטיבים והפופולרים באירופה, המספקת לכל תייר ותיירת את החבילה המושלמת הכוללת אוכל טוב, מוזיאונים וגלריות מהחשובים בעולם, אתרים היסטוריים, מקום השופינג המושלם כמו השאנז אליזה, אטרקציות, גנים רחבי ידיים, וחיי לילה עם מועדונים שווים וברים אופנתיים. 

כל אלו, היו גם אחת הסיבות לבחירת העיר לארח את המשחקים האולימפיים ה-33 בעת החדשה, כשהיא תכלול הקיץ אירועים בנקודות ציון ברחבי הבירה הצרפתית. מכדורעף חופים מתחת למגדל אייפל ועד לרכיבה על סוסים בארמון ורסאי.

לספורטאים הטובים בעולם, שיאבקו על המקום שלהם בפודיום, תהיה הזדמנות להתחרות בכמה מהמקומות האייקוניים ביותר של פריז, ועוד לקבל בונוס בטקס פתיחה ייחודי שבו ישוטו לאורך של 6 קילומטר בנהר הסיין ויוציאו לדרך 17 ימים בלתי נשכחים.

המוקד: פריז

מכיוון שפריז אינה כמו כל עיר אחרת, היא ראויה לכל כבוד. המשחקים בעיר הבירה מבטיחים מחזה שלם עבור הספורטאים, הצופים וקהל הטלוויזיה. ציוני הדרך האייקוניים של פריז הופכים לזירות ספורט כדי להציע לצופים חוויה שאין שני לה ולספק רקע יוצא דופן ליכולות ספורטיביות. 

בעוד שחלק מהאירועים יתקיימו ליד אתרי תיירות, אחרים יתקיימו במקומות ספורט שהפכו לשם נרדף לעיר. בסך הכל, 15 אתרים אולימפיים יפוזרו ברחבי העיר, כאשר 21 ענפי ספורט אולימפיים (מתוך 32) נמצאים בטווח של 10 ק"מ מהכפר האולימפי.

הבית של אליפות צרפת הפתוחה, רולאן גארוס, יארח את משחקי הטניס והאגרוף לאורך משחקי 2024. בצד השני של העיר, לברון ג'יימס וסימון ביילס הם בין האגדות שילכו על הזהב בברסי ארנה, בדיוק כפי שינסה לעשות זאת בשנית ארטיום דולגופיאט.

מגרשי הרולאן גארוס. ייארחו את תחרויות הטניס, צילום: AP

על קו הזינוק בסמוך לבניין העירייה, יעמדו רצי המרתון שיעשו מסלול מאתגר של 42,195 קילומטר עד שערי ארמון האינווליד, שבחצרותיו יתקיימו גם תחרויות הקשתות. בארנה פורט דה לה-שאפל או בשמו המסחרי אולם אדידס, דריה אטמנוב ונבחרת ההתעמלות האמנותית ירצו להמשיך את המסורת בענף ולהביא מדליה אולימפית, כשבו יתקיים גם טורניר הבדמינטון.

אולם אדידס, צילום: רויטרס

בכיכר הקונקורד, יוקם פארק זמני שיארח את תחרויות הסקייטבורד, BMX, כדורסל 3X3 והענף החדש במשחקים ברייקדאנס. במוזיאון הגרנד פלה תסתיים הבצורת של ישראל לאחר 16 שנה בהופעתו של הסייף יובל פרייליך ובאותו מקום יתקיימו גם תחרויות הטאקוונדו.

מוזיאון הגרנד פלה. ייארח את תחרויות הסייף והטאקוונדו, צילום: רויטרס

בתוך הפארק הגדול בסמוך למגדל אייפל, נבנה לו אולם שאן דה מארס - מתקן זמני (שצפוי להיות מפורק ולעבור למקום קבע בעתיד) ובו יתקיימו תחרויות הג'ודו וההיאבקות ואילו למרגלות האייפל עצמו, יבנה מגרש זמני לכדורעף חופים.

מתחת לגשר אלכסנדר השלישי - גשר הקשתות המחבר את הרובע השמיני של פריז עם הרובע השביעי - יתקיימו תחרויות המים הפתוחים והטריאתלון ואילו באצטדיון הכדורגל פארק דה פראנס, הזכור מגול הניצחון ההיסטורי של ראובן עטר, יתקיימו משחקים בטורניר הגברים והנשים.

גשר אלכסנדר השלישי פריז, צילום: רויטרס

מרכז האקספו בדרום העיר ברובע ה-15, שנבנה אי שם ב-1923 כדי לארח את יריד הסחר ובו 8 ביתנים, שמארחים כל שנה לא פחות מ-7.5 מיליון מבקרים, יאפשר באולמות 1, 4 ו-6 גישה למשחקי הכדוריד, כדורעף, טניס שולחן והרמת משקולות.

מתחילים להתרחק

מחוץ לליבת העיר, המשחקים יזרחו ברחבי הבירה, כשתחרויות האתלטיקה יתקיימו תחת האורות הבוהקים של סטאד דה פראנס בסן דני, ומולו הוקם מרכז המים המרשים, שיארח את משחקי הכדורמים ותחרויות השחייה האמנותית והקפיצות למים.

סטאד דה פראנס, צילום: רויטרס
מרכז המים בפריז, צילום: רויטרס

מי שיגיע לצפות בתחרויות רכיבת הסוסים ובקרב חמש מודרני, יעשה זאת בגני ורסאי בחוויה בלתי נשכחת, כשחיבור למשחקים בעיר לפני מאה שנה, יעשה באצטדיון האולימפי איב דו-מנואר שעבר הסבה למשחקי ההוקי שדה.

מוקד מרכזי יהיה ארנה לה דפנס שנפתחה בשלהי 2017, במתקן יוצא דופן ורב תכליתי הממוקם בעיר נאנטר, ומשמש בדרך כלל לכנסים וסמינרים, כמו גם משחקי הרוגבי והופעות גדולות, אלא שבאולימפיאדה יהפוך לראשונה לבריכת שחייה.

במרכז הטיפוס בלה בורז'ה יתקיימו איך לא, תחרויות הטיפוס, בגבעות של אלנקורט יתמודדו רוכבי אופני ההרים ולא רחוק משם בוולדרום בסן קנטן יעלו להתחרות רוכבי אופני המסלול. טורניר הגולף יתקיים במרכז הלאומי בסנט-קוונטין-אן-איבלין.

אולם הוולדרום בפריז, צילום: רויטרס

בלב בסיס הפנאי ויירס-טורסי, המציע מגוון פעילויות להנאת הציבור בכל ימות השנה, הצופים של פריז 2024 ייהנו מאצטדיון ייעודי לענף הסלאלום בקאנו וקייק, מסלול ייעודי לתחרויות הספרינט בקאנו וקייאק ומסלול לחתירה.

הכינו את הטיסה 

לא כל האירועים יתקיימו בפריז - ואפילו לא בצרפת. משחקי הכדורגל יתפרסו ברחבי המדינה, בשישה אצטדיונים באזורים שונים: בורדו (האצטדיון החדש), נאנט (אצטדיון דה לה בוז'ורק), ליון (פארק אולימפיק ליון), סנט אטיין (סטאד ז'ופרואה-גישאר), ניס (אליאנץ ריביירה) ומרסיי (סטאד ולודרום). משחקי השלבים האחרונים של הכדוריד ייערכו בליל, בדיוק כמו משחקי המוקדמות של הכדורסל.

במרסיי גם יתקיימו כל תחרויות השייט, במרכז הירי בשאטורו תחרויות הקליעה ולראשונה בהיסטוריה, המשחקים אף יגיעו גם לטריטוריות מעבר לים, כאשר באתר הגלישה טיהופו בפולינזיה הצרפתית בטהיטי תיערך תחרות הגלישה האולימפית, על אחד הגלים היפים והמסוכנים בעולם.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
המרינה במרסיי. שם ייערכו תחרויות השייט, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר