סיום מוצלח: מדליית זהב רביעית לעמי דדאון באליפות אירופה

השחיין הפראלימפי ניצח במקצה ה-200 מטר חופשי והמשלחת הישראלית סיימה את התחרות עם הישג שיא של 14 מדליות • מדליית כסף בסבב העולמי בטאקוונדו לאבישג סמברג, שוויתרה על ההשתתפות בגמר • מקום שישי לאלכס מיאקינין בגמר המתח

עמי דדאון זוכה באליפות אירופה במשחה 50 מטר חזה / צילום: IPC

אליפות אירופה בשחייה פראלימפית שהתקיימה בפורטוגל ננעלה אמש (שבת) עם מספר שיא של 14 מדליות לנבחרת ישראל מאז החל הסיווג החדש ב-2009. בערב האחרון, עמי דדאון זכה במדליית זהב נוספת, הרביעית שלו באליפות זו, אחרי שסיים את מקצה ה-200 מטר חופשי בזמן של 2:53.22 דקות המהווה שיא ישראלי. באותו מקצה מגיע אריאל מליאר למקום השביעי בתוצאה 3:48.28 דקות. רון וולפרט (קלאס 8) סיים את מקצה 100 מטר חזה במקום השמיני בתוצאה 1:18.63 דקות.

ורוניקה גירנקו בגמר 100 מטר חופשי, הגיעה למקום השישי בתוצאה 2:32.46 דקות וקובעת שיא ישראלי. חניכיו של יעקב ביננסון המתאמנים במועדון אילן חיפה, חוזרים הביתה עם 14 מדליות בשלושה צבעים – 6 זהב, 5 כסף ו-3 ארד.

נבחרת ישראל בשחייה פראלמיפית, צילום: אסנת פליס דואר
עמי דדאון עם מדליית הזהב באליפות אירופה, צילום: אסנת פליס דואר

טאקוונדו: כסף לאבישג סמברג באסטוניה

הישג נהדר ללוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג, מדליסטית הארד מאולימפיאדת טוקיו ונציגת ישראל למשחקים האולימפיים בפריז, שזכתה במדליית כסף בסבב העולמי וגביע הנשיא בטאלין, עיר הבירה של אסטוניה. בדרך למדליה גברה אבישג בשמינית הגמר על מתחרה משבדיה, ברבע הגמר גברה על מתחרה סינית המדורגת 6 בעולם אשר תתחרה גם היא במשחקים האולימפיים ומסומנת כמועמדת לזכייה במדליה. בחצי הגמר ניצחה אבישג מתחרה ממרוקו ובהחלטה מקצועית לא עלתה להתחרות בגמר.

אבישג סמברג עם מדליית הכסף באסטוניה, צילום: איגוד הטאקוונדו

אליפות אירופה בהתעמלות: מקום שישי לאלכס מיאקינין בגמר המתח

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אלכס מיאקינין סיים במקום החמישי באירופה בגמר בהתעמלות מכשירים בגמר המתח. מיאקינין, התחרה בגמר המתח שחתם את הגמרים האישיים על המכשירים וקיבל ציון של 14.1 נקודות שהציב אותו כאמור במקום החמישי. המתח הוא המכשיר החזק של מיאקינין בן ה-29. בשנת 2020 באליפות אירופה במרסין זכה במדליית הארד בגמר על המכשיר, ובשנת 2023 זכה בשתי מדליות זהב במתח במסגרת סבב גביעי העולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר