אלופת אירופה רז הרשקו בראיון ל"ישראל היום": "רוצה שיראו איזו מדינה מדהימה אנחנו"

הספורט הישראלי לא יכול היה לבקש סוף שבוע מושלם מזה, פחות משלושה חודשים למשחקים האולימפיים • הג'ודוקא, שזכתה במדליית הזהב בזאגרב: "רוצה לייצג בכבוד הכי גדול שאפשר" • ארטיום דולגופיאט (כסף) וענבר לניר (ארד) הוסיפו לחגיגה בכחול־לבן

רז הרשקו בראש הפודיום של אליפות אירופה בג'ודו

פחות משלושה חודשים לפני אירוע הספורט הגדול בתבל, הספורטאים הישראלים ממשיכים לספק תוצאות. בסוף שבוע חלומי באליפויות אירופה הג'ודוקא רז הרשקו זכתה במדליית הזהב, ענבר לניר בארד, ואילו האלוף האולימפי בהתעמלות מכשירים ארטיום דולגופיאט השיג את מדליית הכסף.

המשלחת לפריז, המונה כיום 58 ספורטאים, הולכת להיות האיכותית בהיסטוריה עם שורה של מדליסטים באירועים החשובים, כאשר הרשקו, דולגופיאט ולניר רק העלו את רף הציפיות.

עבור הרשקו בת ה־25, המתחרה בקטגוריית משקל עד 78 ק"ג, מדובר במדליה שלישית בתחרות היבשתית החשובה ביותר, לאחר שהשיגה בשנתיים האחרונות את מדליות הכסף בתחרויות שנערכו במונפלייה בצרפת (2023) ובסופיה שבבולגריה (2022), כשעכשיו עשתה זאת בזאגרב שבקרואטיה. הרשקו גם הפכה לאלופת אירופה העשירית בכל הזמנים של ישראל.

ואם זה לא מספיק, הרשקו העלתה את מאזן המדליות הכולל באליפות בכל הזמנים ל־52, ביחד עם הארד שהשיגה אתמול גם אלופת העולם לניר (עד 78 ק"ג) וביום חמישי תמר מלכה (עד 48 ק"ג) ונלסון־לוי (עד 57 ק"ג).

רז, מעכלת שאת אלופת אירופה?

"עוד לא. זה גמר שלישי רצוף שלי, זה התפספס לי פעמיים, ועכשיו זכיתי בתקופה כל כך רגישה וקשה שיש במדינה. תמיד מרגש לשמוע את התקווה ולהראות את הדגל שלנו הכי גבוה, פשוט אין לי מילים".

רז ושני הרשקו. הישג ענק לג'ודוקא, צילום: EJU‏

איך היו התחושות ברגע הניצחון בגמר?

"שמחתי בטירוף, אבל קודם כל הלכתי וחיבקתי את היריבה, שהיא גם חברה טובה מאוד שלי. יש לי רגשות מעורבים, אבל גם רצון לייצג את המדינה בכבוד הכי גדול שאפשר, שכולם יראו איזו מדינה מדהימה אנחנו, ומהצד השני לתת את הכבוד שמגיע ליריבה שאני מתחרה מולה".

ראיתי אותך מאוד מרוגשת הפעם על הפודיום, כמעט עם דמעות בעיניים.

"שרתי את ההמנון בקולי־קולות, נראה לי ששמעו את התקווה בכל האולם. אני חושבת שהוא ההמנון הכי יפה ואני גאה לשיר אותו. אני לא מאמינה שאני כל כך מאושרת".

איך שומרים על ריכוז בכל תחרות ותחרות ולהשיג כזה רזומה בשלוש שנים?

"מבחינתי המטרה היא אותה מטרה - לבוא להיות הכי טובה שאני יכולה. השם של התחרות לא משנה - אם זה גרנד פרי, גרנד סלאם, אליפות אירופה, אליפות עולם או אליפות ישראל, המטרה היא פשוט להילחם".

מה היתה החוויה שלא תשכחי מהזכייה הזו?

"תמיד מרגש להיות אלופת אירופה, עכשיו יש לי את הטייטל הזה. לזכות בזהב זה תמיד משמח בתקופה כזאת. המדליה מוקדשת ליונתן גוטין ז"ל ולמשפחה המדהימה שלו ולכל החטופים, בתקווה שיחזרו הביתה מהר. אמן והמדינה שלנו תחזור לעצמה ושנהיה מאושרים. הלב שלי עם המדינה שלנו".

רז הרשקו על הפודיום, צילום: AFP

במבט קדימה למשחקים האולימפיים - מה נראה שם?

"עכשיו צריך לשמור על פרופורציות, הרגע האמיתי עוד יקרה. עכשיו חוזרים לארץ עם כל הכלים שאספתי מהתחרות ונמשיך להתאמן ונטוס למחנות אימונים. יש עוד את אליפות העולם בדרך, והכי חשוב זה להתמקד בדברים שצריך לשפר ובדברים שצריך לחזק. את הדברים הטובים צריך לעשות שיהיו עוד יותר טובים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

משה פונטי, יו"ר האיגוד, סיפר: "יום גדול לג'ודו הישראלי ואליפות נהדרת לישראל. הצלחנו אליפות נוספת להשיג ארבע מדליות, כשנבחרת הנשים בהובלת שני הרשקו ממשיכה לעשות עבודה נהדרת. נמשיך לתקן מה שצריך בנבחרת הגברים. למרות המדליות צריך להיות בפרופורציות. המטרה העיקרית שלנו היא המשחקים האולימפיים בפריז".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר