בגלל המלחמה בעזה: הספורטאים הפלשתינים ייהנו מהחלטה מפתיעה לקראת האולימפיאדה

יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך הבהיר כי בשל המלחמה הם יזכו להעדפה על פני ספורטאים ממדינות אחרות ויקבלו 6 עד 8 כרטיסים חופשיים

צפו: כך צרפת תאבטח את שמי פריז באולימפיאדה

דיווחים בתקשורת הצרפתית מלמדים כי בוועד האולימפי הבינלאומית עומדים לצד הפלשתינים. על פי הפרסום, התקבלה החלטה לתמוך בספורטאים העזתים בשל המלחמה ולהעניק להם כרטיסים חופשיים למשחקים בפריז 2024, גם אם לא יעמדו בקריטריונים הנדרשים.

"היינו מאוד ברורים בעניין הזה", הבהיר יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, "התחייבנו שאפילו אם אף ספורטאי פלשתינאי לא יזכה בתחרויות הקריטריון, אז ה-NOC (הוועד האולימפי הלאומי) של פלשתין ייהנה מהזמנות, כמו וועדים אולימפיים לאומיים אחרים שאין להם ספורטאי שעמד בקריטריון".

לרוב מדובר בכרטיסים שמיועדים למדינות שלא הצליחו לעלות אף ספורטאי, אך כאמור העדיפות כרגע היא לטובת הפלשתינים. 6 עד 8 מהם צפויים ליהנות מכך. הרשות הפלשתינית אינה היחידה שספורטאיה כשלו עד כה לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים, אך טרם נשמעה מחאה או תגובה כלשהי מהמדינות שגם ספורטאיהם לא עמדו במשימה, ויישמחו לקבל כרטיסים חופשיים.

באך גם דחה את הטענות שה-IOC התייחס בצורה שונה לרוסיה בשל פלישתה לאוקראינה בהשוואה לישראל ולמלחמתה בעזה. רוסיה הושעתה כזכור מענפי ספורט בינלאומיים רבים לאחר פלישתה ועל הספורטאים שלה נאסר להתחרות תחת הדגל הלאומי בפריז 2024.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"המצב בין ישראל לפלשתינים שונה לחלוטין", אמר באך, "מהיום הראשון הבענו כמה אנחנו מזועזעים, תחילה בשבעה באוקטובר ואחר כך על המלחמה והשלכותיה המחרידות. תמיד היינו מאוד ברורים כפי שהיינו עם הפלישה הרוסית לאוקראינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר