עמי דדאון זוכה באליפות אירופה במשחה 50 מטר חזה / צילום: IPC

היסטוריה: נבחרת התעמלות המכשירים של ישראל בגמר אליפות אירופה, ארטיום דולגופיאט בגמר הקרקע

החבורה בכחול-לבן עלתה בפעם הראשונה למעמד המכובד עם ציון כולל של של 246.061 נקודות • האלוף האולימפי, אלכס מיאקינין ואיליה ליובימוב עלו גם הם לגמרים

מי היה מאמין. ערב היסטורי לנבחרת התעמלות המכשירים של ישראל, שעלתה הערב (רביעי) לגמר אליפות אירופה, הנערכת ברימיני שבאיטליה.

הנבחרת הכוללת את האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט, אלכס מיאקינין, פאבל גולידוב, איליה ליובימוב, רון פיאטוב ואורי זיידל, סיימו את המוקדמות בתוצאה כוללת של 246.061 נקודות ועלו לגמר שיתקיים ביום ראשון הקרוב מהמקום השביעי הכללי, מתוך 30 מדינות.

חשוב לצין, שבכל מכשיר מחשבים את שלושת הציונים הטובים ביותר של כל נבחרת, אך היציבות של הספורטאים הביאה להישג הגדול, כשזאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שהנבחרת בכחול לבן מעפילה לגמר באירוע זה.

ארטיום דולגופיאט,
איליה ליובימוב, צילום: AFP

אם זה לא מספיק, דולגופיאט עלה לגמר אליפות אירופה בתרגיל הקרקע החזק שלו. דולגופיאט בן ה-26, שכבר זכה בתואר פעמים (2020 ו-2022), הציג תרגיל מרשים במוקדמות, ולמרות דריכה קטנה מחוץ למשטח, הוא זכה לציון מרשים של 15.2 נקודות, שהציב אותו במקום הראשון הכללי מבין 89 משתתפים.

דולגופיאט פתח את המוקדמות במתח עליו קיבל 13.6 נקודות, השיג 12.6 נקודות בסוס הסמוכות, הוסיף עוד 13.033 נקודות בטבעות, 14.433 נקודות קיבל בתרגיל מצוין בשולחן הקפיצות וסיים את הערב העמוס במקבילים המדורגים עם 13.566.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

את הערב הגדול, השלימו מיאקינין עם ציון מעולה במתח של 14.333 נקודות, כשהוא עלה לגמר מהמקום השישי הכללי וליובימוב שהעפיל לגמר סוס הסמוכות מהמקום השמיני עם 14.266 נקודות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו