מלחמת מים: האמריקנים דורשים לחקור את משלחת השחייה הסינית לאולימפאדה על שימוש בסמים

בעמותה למלחמה בסמים טוענים שלא ייתכן כי 23 שחיינים סינים שנמצאו חיובים לחומר אסור, הורשו להשתתף בטוקיו 2020, אז זכו ב-6 מדליות • "היו צריכים להשעות אותם"

לברון ג'יימס עצבני אחרי ההפסד לדנבר נאגטס

המלחמה השקטה בין שתי המעצמות, ארצות הברית וסין, חוצה תחומים רבים ופולשת כמובן גם לספורט. במהלך החג, שלושה חודשים לפני תחילת המשחקים האולימפיים, הצד האמריקני יצא למתקפה בעזרת USADA, הארגון ללוחמה בסמים בספורט שמנסה להחליש את הסינים. 

העומדים בראש הארגון הזכירו ל-WADA, הארגון העולמי למלחמה בסמים, שזמן קצר לפני פתיחת תחרויות השחייה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, בדיקות של לא פחות מ-23 חברים במשלחת הסינית (מתוך 30) נמצאו חיוביות לחומרים אסורים, אבל בוועד האולימפי הבינלאומי אפשרו להם להתחרות ואף לזכות בשש מדליות אולימפיות, חלקן מזהב.

ההסבר בזמנו היה שהחומר האסור "נשתל" על ידי צוות המטבח במלון בו שהתה הנבחרת הסינית וגרם לפגיעה מכוונת בשחיינים, שכלל לא היו מודעים לכך. ב-USADA לא קיבלו אז ולא קיבלו היום את ההסבר וטוענים: "היו צריכים להשעות אותם".

כעת האמריקנים דורשים מ-WADA ומהוועד האולימפי הבינלאומי לפצוח בחקירה מיידית ומהירה נגד הסינים, ולוחצים שהיא תצא לדרך טרם ייחלו המשחקים האולימפיים בפריז בסוף חודש יולי. עוד מבהירים ב-USADA, כי בכוונתם לפעול בכל דרך חוקית כדי שהחקירה הזאת תצא לפועל.

"ההחלטה לא לחקור או להעניש את הסינים היתה טרגדיה לספורטאים נקיים מרחבי העולם", אמרו יו"ר הארגון האמריקני, טראוויס טיגארט, "כבר אז היו צריכים להכריז בפומבי על תוצאות בדיקות הסמים החיוביות ולפסול את הנבחרת הסינית".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אל המתקפה על הסינים הצטרף האלוף האולימפי לשעבר, השחיין האוסטרלי מארק הורטון. "שיטת העבודה של האחראים על בדיקות הסמים נכשלה. היא פגעה בהזדמנות החד פעמית של שחיינים נקיים רבים לזכות במדליה אולימפית בטוקיו 2020", אמר הזוכה בזהב בריו 2016.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר