נשמרה בסוד שלוש שנים: פרשת סמים ענקית מסעירה את עולם השחייה

לא פחות מ-23 שחיינים סינים הורשו להשתתף במשחקים האולימפיים בטוקיו - למרות שיצאו חיוביים בבדיקת סמים • כל הפרטים, המשמעויות וגם: כיצד קייטי לדקי תיכנס לדפי ההיסטוריה בעקבות החשיפה?

נהר הסיין עלה על גדותיו והזיז את השעון לאולימפיאדת פריז/ רויטרס

סוער בבריכה. סוכנות הידיעות AP מפרסמת היום (שבת) כי 23 שחיינים סינים שהשתתפו במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, התחרו למרות בדיקות סמים חיוביות, לאחר שנקבע שכולם היו קורבנות חפים מפשע של זיהום המוני.

החומר שנמצא בגופם בבדיקה שנערכה מספר חודשים לפני המשחקים במהלך מחנה אימונים הוא טרימטאזידין - תרופה המשמשת לטיפול בתעוקת חזה, שגם מגבירה את הסיבולת. אותו חומר, שגם נתפס בגופה של המחליקה האמנותית קמילה ואלייבה.

הפרשה נשמרה בסוד במשך כמעט שלוש שנים ומעוררת סערה בעולם השחייה, כשנטען כי הגוף העולמי של השחיה (World Aquatics), ביחד עם הסוכנות העולמית למלחמה בסמים (WADA), רק הגיבו כי הם קיבלו הודעה על תוצאות הבדיקות השליליות ובדקו את התיק.

עם או בלי קשר, במקביל שחייניות נבחרת ארה"ב קיבלו הודעה על ידי איגוד השחייה האמריקני כי הן צפויות לקבל את מדליית הזהב במשחה ל-4X200 מטר חופשי, לאחר שנבחרת סין שסיימה ראשונה צפויה להיפסל, אך לא נאמר מי מבנות הנבחרת נפסלה.

המשמעות היא שהשיא העולמי של 7:40.33 דקות גם אמור להילקח מהן (למרות שנשבר מאז) והשליחות של ארצות הברית שסיימו במקום השני ב-7:40.73, שהיה גם מהיר יותר מהשיא העולמי של אוסטרליה, צפוי לעבור.

אם יאושר, תעלה גם ספירת המדליות האולימפיות בכל הזמנים של קייטי לדקי מ-7 זהב ו-3 כסף ל-8 זהב ו-2 כסף והיא תהפוך לאחת מ-15 האנשים בהיסטוריה שזכו ב-8 מדליות זהב או יותר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר