יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי בפגישה עם ג'יבריל רג'וב: "מחשבותיי עם הקורבנות הרבים בסכסוך"

תומאס באך נפגש עם נציגי הוועד האולימפי בפלסטין והביע תנחומים על הנופלים משני הצדדים: "מקווה שיימצא פתרון בדרך של שלום בהקדם האפשרי"

תומאס באך וג'יבריל רג'וב. צילום: הוועד האולימפי הבינלאומי

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), תומס באך, נפגש בבית האולימפי בלוזאן עם משלחת מהוועד האולימפי הלאומי (NOC) של פלשתין בראשות נשיאה ג'יבריל רג'וב.

כשקיבל את פני המשלחת, אמר נשיא ה-IOC כי מחשבותיו של הוועד הן עם הקורבנות התמימים הרבים של הסכסוך הנוכחי באזור ועם משפחותיהם. הוא הדגיש כי ה-IOC מאוד מקווה שיימצא פתרון בדרכי שלום בהקדם האפשרי.

במהלך הפגישה, הנשיא באך חזר והדגיש כיצד ספורט יכול לתת תקווה לשלום. שני וועדות האולימפיים הלאומיים באזור, ה-NOC של פלשתין וה- NOC של ישראל, מוכרים על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי ופועלים בשוויון זכויות בתוך התנועה האולימפית.

נשיא הוועד האולימפי הפלשתיני ג'יבריל רג'וב חזר על המחויבות והמאמצים של ה-NOC להבטיח את השתתפותה של נבחרת פלשתין במשחקים האולימפיים הקרובים בפריז 2024. "הספורטאים שלנו מצפים לייצג בגאווה את ה-NOC של פלשתין בפריז לצד כל שאר צוותי ה-NOC מרחבי העולם", אמר.

הנשיא באך חזר והדגיש כי ה-IOC ימשיך לסייע לוועד האולימפי הפלשתינאי ולספורטאיו ככל האפשר בהכנתם וההסמכה שלהם למשחקים האולימפיים בפריז 2024, במיוחד באמצעות תוכניות הסולידריות האולימפית. הוא בירך את ה-NOC על הצלחתו של עומר יאסר איסמעיל, ספורטאי הטאקוונדו הפלסטיני הראשון אי פעם שהעפיל למשחקים האולימפיים.

ה-IOC גם מסייע למספר ספורטאים פלשתינים אחרים המנסים באופן פעיל להעפיל למשחקים האולימפיים בפריז 2024. ביניהם השחיינית ולרי טרזי, שהייתה חלק ממשלחת ה-NOC שביקרה ב-IOC. היא אמרה שהיא נחושה להשתתף במשחקים ולהתחרות מול השחיינים הטובים בעולם בפריז.

בהקשר זה נדונה שאלת ההזמנות לספורטאים פלשתינים כחלק מכרטיסים חופשיים, אך גם נקודת המבט לטווח הבינוני והארוך של האופן שבו ה-IOC, באמצעות תוכניות הסולידריות האולימפית שלו, יתמוך בספורטאים הטובים ביותר מה-NOC של פלשתין במהלך ההכנה וההסמכה שלהם למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028 ואילך.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בנוסף, הנשיא רג'וב הציג את "תוכנית תחיית הספורט הפלשתיני" וביקש תמיכה מה-IOC. הנשיא באך הסכים שה-IOC יתאם מאמץ בינלאומי לגייס מימון מתורמים בינלאומיים שונים לתוכנית זו, שמטרתה לבנות מחדש את מתקני הספורט ההרוסים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר