והרי התחזית: מי מבטיחה לישראל שש מדליות בפריז?

חברת נילסן, שלקראת כל אולימפיאדה חוזה כמה פעמים כל מדינה תעלה על הפודיום, פרסמה כי שלוש מהמדליות של הנבחרת יהיו מזהב • בעבר היא היתה קרובה לנבא את המציאות

נהר הסיין עלה על גדותיו והזיז את השעון לאולימפיאדת פריז

מי שחשב שהמשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 היו מוצלחים מבחינת המשלחת הישראל, שהשיגה ארבע מדליות, כולל שתיים מזהב, אז מסתבר כי לאוהדים בארץ יש הרבה סיבות לצפות במשחקים הקיץ בפריז, המנבאים כי הספורטאים בכחול לבן יחזרו עם שיא של שש מדליות!

מי שפרסמה את התחזית, לכבוד 100 ימים למשחקים בבירה הצרפתית, היא חברת נילסן המסתמכת על איסוף נתונים של תוצאות המדינות בתחרויות גלובליות ויבשתיות. על פי התחזית, מחצית מהמדליות הישראליות יהיו מזהב, אחת מכסף ועוד שתיים מארד, שיספיקו למקום ה-42 בדירוג הכללי. גם להודו וליוון חוזים בנילסן שש מדליות.

אגב, למי שסקפטי לגבי תחזיות חברת נילסן (לשעבר אינפוסטרדה), לקראת ריו 2016 היא חזתה שלוש מדליות לישראל, כולם מהג'ודו. אחוזי הפגיעה היו לא רעים בכלל, אחרי שהתחזית דיברה על מדליות כסף לירדן ג'רבי וארד ללינדה בולדר ושגיא מוקי. במציאות הסתפקנו בשתי מדליות ארד, של ג'רבי ושל אורי ששון.

לקראת טוקיו 2020, טרם בוא הקורונה, בנילסן חזו לישראל חמש מדליות, כולל זהב למוקי וכסף למתעמל המכשירים ארטיום דולגופיאט, שהיה זה שהשיג בסופו של דבר את הזהב. לצידו גם לינוי אשרם זכתה בזהב ונבחרת הג'ודו ולוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג הוסיפו לנו עוד שתי מדליות ארד, ארבע בסך הכל.

נבחרת הג'ודו. השלימה את המדליה הרביעית בטוקיו,

 

צוות החברה צופה שארצות הברית תזכה במספר המדליות הרבות ביותר בפריז עם 123 מדליות סך הכל (39 זהב, 37 כסף ו-47 ארד), לעומת 113 בלבד בטוקיו, כשמיד אחריה סין עם 89 מדליות ובריטניה עם 66, ואילו המארחת צרפת תדורג חמישית עם 55 מדליות, עליה של 12 מדליות מטוקיו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בנילסן ציינוכי שהפעם היה קשה מאוד לבצע את התחזית, זאת מאחר שמאז פברואר 2022 ספורטאים רוסים ובלארוסים נאסרו מלהשתתף בתחרויות בינלאומיות, ועדיין לא ידוע באיזה ענפים וכמה מהם, ישתתפו תחת הדגל של משלחת הספורטאים הניטרליים האינדיבידואליים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר