צפו: הלפיד האולימפי הוצת והחל את המסע לעבר פריז 2024

המסע לעבר פריז 2024 יצא לדרך עם הטקס המסורתי באולימפיה שביוון, שם נערכו המשחקים הראשונים לפני 3,000 שנה • צפו ברגע הדלקת הלפיד

המחליקים שירה איכילוב ודמיטרי קרבצ׳נקו בתרגיל להחזרת החטופים. צילום: ice park

כבר אפשר להתחיל להתרגש. על הגבעה המוריקה מול מקדש הרה באולימפיה שביוון, היכן שנערכו המשחקים הראשונים לפני 3,000 שנה, יצא הבוקר (שלישי) לדרך מסעו של הלפיד לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו הקיץ בפריז.

כמיטב המסורת הלפיד הודלק על ידי ריכוז קרני השמש בעזרת מראה, שהציתו ענף עץ זית. מהענף הבוער הדליקו מנורת שמן עתיקה שהדליקה את הלפיד. הטקס המרשים נתן את האות לתחילת המסע בן 101 ימים, שיסתיים ב-26 ביולי בטקס פתיחת המשחקים בבירה הצרפתית.

זאת הפעם הראשונה מאז מגיפת הקורונה שהטילה צל על האירוע לפני אולימפיאדת טוקיו 2020 ומשחקי החורף בבייג'ינג 2022, שגם צופים יכולים להשתתף באירוע ביחד עם כ-600 מכובדים, בראשם נשיאת יוון קתרינה סקלארופולו ונשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך.

השנה, טקס הדלקת האש האולימפית לפריז 2024 שבר מסורת של שנים והציג כוהנת גדולה חדשה עם השחקנית מאירי מינה, תלבושות שעוצבו מחדש ומוזיקה רעננה בדרישה של יוון לחדש את הטקס המסורתי.

טקס הדלקת הלפיד האולימפי, צילום: רויטרס
נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך (מימין) עם נשיאת יוון קתרינה סקלארופולו,

לאחר הטקס, מינה העבירה את הלהבה ללפיד הראשון, לאלוף האולימפי בחתירה סטפנוס דוסקוס, בקצה האצטדיון האולימפי העתיק לתחילתו של מרוץ בן 11 ימים ביוון. לאחר מכן, הלהבה תועבר למארגני משחקי פריז באתונה ב-26 באפריל, לפני שתבלה לילה בשגרירות צרפת בבירת יוון ולאחר מכן תצא למחרת לצרפת על סיפון ספינה תלת-תרנית.

הלהבה האולימפית תגיע למארסיי ב-8 במאי, כאשר 150,000 איש צפויים להשתתף בטקס בנמל הישן של העיר הדרומית לפני תחילת המסע ברחביי צרפת שיימשך 68 ימים ויגיע לשיאו עם הדלקת הלהבה האולימפית בטקס הפתיחה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר